מנכ"ל חדש ללופטהנזה ואוסטריאן בישראל: רולף קולר

קולר: "הסכם השמיים הפתוחים מאפשר גם לנו לגדול בשוק הישראלי"

מנכ"ל חדש ללופטהנזה ואוסטריאן איירליינס בישראל: רולף קולר (60) שהגיע מאיראן, שם שימש כמנכ"ל לופטהנזה מאז 2009.

במסיבת עיתונאים שכינס היום (ב') התייחס קולר אל ישראל כאל אחד משווקי הצמיחה המרכזיים באזור, כשהוא הדגיש כי הקבוצה מצויה בפתח ההתרחבות המשמעותית ביותר שלה בישראל. "הסכם השמיים הפתוחים מאפשר גם לנו לגדול בשוק הישראלי", הוא אומר.

בתחילת עונת הקיץ (סוף מארס) יתווספו 4 חברות תעופה: לופטהנזה, אוסטריאן איירליינס, סוויס וג'רמן ווינגס, יתווספו 6 טיסות שבועיות (לפרנקפורט ולמינכן), ובסך-הכול תגיע הקבוצה ל-57 טיסות מנתב"ג - גידול של 30% בקיבולת.

את יהבה שמה לופטהנזה על קידום מוצר הנכנס תחת קטגוריית ה"חופש השישי", כלומר טיסה מתל-אביב ליעד בעולם (לרוב ארה"ב ואסיה) כולל עצירה בגרמניה. במשבצת הזו התברגה טורקיש איירליינס שמציעה מחיר תחרותי לתייר הישראלי.

בהתייחס לכך אמר קולר: "יש הבדל גדול בין לטוס מפרנקפורט או מינכן לעומת טיסות מאיסטנבול. זו תחרות שמחייבת אותנו לעבוד קשה, ובסופה אנחנו מראים שיש לנו מוצר טוב יותר".

ההשקעה העיקרית עליה שוקדת החברה בכל צי המטוסים שלה היא במחלקות עסקים, כולל שדרוג למיטות בשכיבה מלאה ובאורך 2 מטר, גם אם במחיר של צמצום מספר המושבים במחלקות הפרמיום. "ב-1,000 הימים הקרובים נשקיע מיליון אירו ביום לשפר את השירות שלנו", אמר קולר בכנס בברלין. "במארס הקרוב יוצגו מחלקות הפרימיום".

עולם התעופה הולך לכיוון חווית מחיר, במילים אחרות זוהי השעה של חברות הלואו קוסט שנמצאות בפריחה. בהתייחס לכך אמר קולר: "אנחנו לא חברת לואו קוסט, וזה לא המוצר שלנו, אבל זה לא אומר שאנחנו יקרים. יש לנו טווח מחירים שמתחיל מ-99 אירו ומגיע עד 299 אירו, כשהכול תלוי בהיצע ביקוש. הדגש שלנו הוא על טיסות המשך. לואו קוסט מספק טיסה מיעד ליעד, וזה סגמנט אחר. מה שכן, זה מאתגר אותנו להציע מחירים נמוכים בעונות שפל", הוא אומר ומזכיר את ג'רמן ווינגס כמענה של הקבוצה לתחרות בתחום הלואו קוסט.

לדבריו, "מדי יום ראשון העיתונות הגרמנית מפרסת השוואת מחירי טיסות ליעדים שונים. אני תמיד מופתע איך אנחנו זולים לעומת ריאן אייר או איזי ג'ט. וזה כל הרעיון של הלואו קוסט: כשמזמינים טיסה שבוע לפני, המחירים לא שונים מחברות התעופה הסדירות".

קולר נשאל לגבי התחממות התחרות לברלין ולגבי העובדה שלופטהנזה מפעילה שתי טיסות שבועיות בלבד ליעד הזה. הוא השיב כי אין לחברה כוונה להרחיב את טיסותיה לבירה הגרמנית, אלא להיפך - להעביר את הפעילות לג'רמן ווינגס.

לדבריו, "כשיש לך מספר מסוים של מטוסיםף ואתה צריך לבחון לאן לשלוח אותם, עולה דילמה אם לפנות לשווקים שיש תחרות שמורידה מחירים, שזה נחמד ללקוח אבל רע לחברה - או להעדיף שווקים עם תחרות נמוכה, שם נוכל להרוויח".

"אנחנו החברה הגדולה בעולם"

בסוף הרבעון הראשון של 2014 תפרסם החברה את הדוחות הכספיים שצפויים להצביע על גידול ברווחים. "נציג תוצאות משופרות ביחס לאלה של שנה שעברה" אומר קולר ומוסיף כי בשנה שעברה יותר מ-104 מיליון נוסעים טסו במטוסי הקבוצה ל-211 יעדים ב-81 מדינות. "גרמניה היא המדינה הגדולה באירופה והשוק החזק ביותר גם בטיסות המשך ליעדים בעולם, הרבה יותר מכל חברה תעופה לאומית אחרת".

לדבריו, "המחזור של קבוצת לופטהנזה עומד היום על 30 מיליארד אירו, מה שהופך אותנו לקבוצה הגדולה בעולם. גם אחרי המיזוג של אמריקן איירליינס עם יו.אס. אייר, הם לא מתחרים בנו, מה שנותן לנו כוח להמשיך ואתגר לשמור על המומנטום".

עד 2025 צפויה הקבוצה להוסיף 295 מטוסים חדשים לצי שלה (45 מטוסי בואינג 777 ויותר מ-200 דגמי איירבוס). סך ההשקעה נאמד ב-46 מיליארד אירו.

"אין בעולם חברה שמתחייבת לסכומים כאלה", אומר קולר. "חלק מההשקה אנחנו מממנים מהון נזיל כחברה בריאה עם רווחיות שמאפשרת לנו לעשות מהלכים כאלה".