מיליארדר הכבלים האמריקאי ג'ון מלון במו"מ לרכישת הפורמולה 1

ינסה לרכוש 35% מהמניות של הספורט המוטורי לפי שווי של 9 מיליארד דולר ■ הענף איבד במהלך העונה אחרונה 10% מצופי הטלוויזיה שלו ברחבי העולם

הפורמולה 1 איבדה כ-10% מהצופים שלה במהלך השנה החולפת, שהסתיימה עם זכייה באליפות העולם (הרביעית ברציפות) של סבסטיאן פטל, הנהג הגרמני של קבוצת רד-בול. מנתונים שמפרסם דוח ה-Global Media Report השנתי של הספורט המוטורי, עולה כי 450 מיליון צופים ברחבי העולם ראו את המירוצים במהלך עונת 2013, לעומת כחצי מיליארד ב-2012. זאת השנייה ברציפות שבה נרשמת צניחה כזאת: ב-2011 נמדדו כ-515 מיליון צופי פורמולה 1 ברחבי הגלובוס.

ברני אקלסטון, מחזיק הזכויות המסחריות של הפורמולה 1, שעומד בפני אישומי שוחד בגרמניה, הסביר את הצניחה בצפייה בדומיננטיות הגדולה של פטל. "לחוסר התחרותיות היתה השפעה, צפויה יש לומר, על נתוני הצפייה". פטל סיים במקום הראשון בכל תשעת המירוצים האחרונים של העונה, ששודרה ל-185 מדינות ברחבי העולם.

בתוך כך, "הפייננשל טיימס" מפרסם כי מיליארדר הכבלים האמריקאי, ג'ון מלון, מנהל מו"מ עם קרן ההשקעות הפרטית CVC Capital Partners, שהיא בעלת השליטה בפורמולה 1, על רכישת המניות שלה (35%). העסקה, אם אכן תתרחש, תצא לפועל לפי שווי של 9 מיליארד דולר. מלון אינו איל הטלוויזיה הראשון שמנסה להשתלט על הפורמולה 1: קדם לו רופרט מרדוק, שנכשל במו"מ שלו מול CVC לפני שלוש שנים.