הושלם מינוי חברי ועדת שכטר לבחינת הרגולציה בתקשורת

בראש הוועדה יעמוד פרופ' עמית שכטר, ובין חבריה יהיו פרופ' שמואל ליימן-וילציג, ד"ר תהילה אלטשולר-שוורץ, ד"ר דליה זליקוביץ' ורמי שלמור

שר התקשורת גלעד ארדן השלים את המינויים בוועדה שאמורה לקבוע את הרגולציה העתידית בישראל בתחום התקשורת. כפי שדווח השבוע לראשונה ב"גלובס", שם הוועדה יהיה "הוועדה הציבורית לבחינת האסדרה העתידית על השידורים המסחריים", ובראשה יעמוד פרופ' עמית שכטר.

לצד שכטר יכהנו בוועדה 10 חברים נוספים - פרופ' שמואל ליימן-וילציג, אשר עתיד להתמנות כראש החוג ללימודי תקשורת באוניברסיטת בר-אילן, ומאחוריו שנות מחקר רבות בתחום זה; ד"ר תהילה אלטשולר-שוורץ, חוקרת בכירה במכון הישראלי לדמוקרטיה; ד"ר דליה זליקוביץ' מהמרכז ללימודים אקדמיים, חברת מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, המתמחה בתחום כלכלת האינטרנט; הפרסומאי רמי שלמור, מבכירי שוק הפרסום בישראל; נציג היוצרים במועצת הרשות השנייה, אייל מלובן; היועצת המשפטית של מועצת הכבלים והלוויין לשעבר, דורלי אלמגור; איש מועצת הכבלים והלוויין ומנהל מרכז מורשת, בגין הרצל מקוב; מי שהיה עורך האתרים nrg ו-וואלה, עופר שני; מנכ"ל פורום יצרני החשמל הפרטיים, איתי אייגס; וד"ר גלי עינב, לשעבר בכירה ברשת הטלוויזיה האמריקאית NBC.

הוועדה תגיש את המלצותיה עד ל-15 באוגוסט 2014.

לדברי השר ארדן, "ההתפתחויות הטכנולוגיות, השינויים בהרגלי הצפייה של הצופים והמעבר לשידורים על גבי רשת האינטרנט מחייבים אותנו לבחון את המצב הקיים ולתת מענה לשאלות חדשות. נדרש פתרון מקיף שיסדיר את השידורים לטווח הארוך וייצור מגרש משחקים שוויוני".

המהלכים השונים בשוק, ובהם קליטת התכנים באמצעות האינטרנט, במהירות, באיכות גבוהה ובכל מקום באמצעות הטאבלט או הסמארטפון, לצד מערך העידן פלוס המתרחב, והציפייה כי שידורים על גבי האינטרנט יוזלו בעקבות פתיחת הפס הרחב - כל אלה יוצרים שינוי של ממש בשוק השידורים, ולדבר יש השלכות רחבות גם על שוק הפרסום והמודלים העסקיים של חברות התוכן וגופי השידור המסורתיים. הוועדה תבחן מחדש את ההשקעות להם מחויבים גופי השידור - במדיה הישנה והחדשה כאחד.

בנוסף, הוועדה תבחן האם המודל הקיים כיום לפיקוח על הזכייניות ועל גופי השידור בישראל הוא המודל הנכון. הוועדה תבחן ותסתכל על שוק השידורים כשוק אחד שבו פועלים גורמים שונים על גבי פלטפורמות שידור שונות.