למה קשת נאלצת לציית?

מדוע לאלץ ערוץ מסחרי לשדר טקס כל-כך לא טלוויזיוני?

"טקס פרסי ספיר לספרות", יום ד' 22:45, ערוץ 2 קשת

קדימה חברים, לענות מהר ובלי לחשוב פעמיים: מי הוא הזוכה בפרס ספיר בספרות לשנת 2013? בין הפותרים נכונה יוגרל גיליון חגיגי של "גלובס", אבל אל תרגישו רע עם עצמכם אם לא ידעתם את התשובה...

צא ולמד עד כמה פועלה של הרשות השנייה מוגבל עד לכדי לצמצם את פעילותו של ערוץ 2 בשעות מסוימות לכדי פעולתו של ערוץ ממלכתי: ההכרח לשדר טקסים שונים שנחשבים אצל הרגולטור לשעות שידור "חינוכיות", במקום טלוויזיה אמיתית.

אני נשבע לכם שאין לי דבר וחצי דבר נגד ספרות, ודאי לא ספרות עברית, אבל גם שוחרי הספר באשר הם לא חושבים שיש לשדר טקס של בחירת סופרי השנה, רובם אנונימיים מבחינת דיוקנם גם כשהם מוכרים מבחינת שמם, כאילו היו כוכבי קולנוע.

ממילא מי שספרות עברית אינה קורב לליבו ימהר להתנער מהמשדר הזה ולשלטט את דרכו הלאה לערוצים אחרים, וגם מי שכן - ודאי יעדיף לקרוא ספר טוב על פני צפייה בטלה בטלוויזיה...

אז הרגולטור גזר, קשת תציית, והעם היושב בציון יעבור לערוצים אחרים כדי ללמדכם עד כמה מטומטמת היא הרגולציה על תכנים טלוויזיוניים בישראל של 2014.

אגב, כמדומני שיש ערוץ אחד שממומן כולו מכספי האגרה ששידור של טקסים שכאלה היא כל תכלית קיומו, ובכן - מדוע לאלץ ערוץ מסחרי שמפסיד כסף גם על תוכניות עם 30% רייטינג לשדר את האנטי-טלוויזיה הזאת?