אירועי סופ"ש כבר כאן: מסדנת הבישול ועד חג הפריחה בדרום

חגיגות הפריחה באירועי "דרום אדום", שני קונצרטים מיוחדים של מתי כספי והפילהרמונית הישראלית, סדנת בישול של טאפאס דגים במטבח של מאיר השמן, כנס הקעקועים ועוד שלל אירועים ■ כהסו להתעדכן

סדנת בישול ותרומה

טאפאס דגים במטבח של מאיר השמן

מה: הוא לא מככב בתוכניות ריאליטי בישולים, אבל מאיר השמן הוא כוכב של הרבה מאוד ילדים, שבזכות הלב הגדול שלו מקבלים בכל ימות השבוע ארוחה חמה, ופינה חמה להכין בה שיעורי בית, לשחק ולהרגיש שווים. בימי שישי, הופך המטבח שלו לאכסניה שבה מתקיימות סדנאות וכיתות אמן המועברות על-ידי טובי השפים בארץ. מחר (שישי), יעביר שף קובי מזרחי סדנת טאפאס דגים. מזרחי מצטיין במנות קלות להכנה, המוגשות בצורה משעשעת וטעימות בטירוף. ההכנסות מהסדנה נתרמות ע"י השף ומאיר השמן להמשך פעילות המטבח.

מתי, איפה וכמה: שישי (7 בחודש), 10:10, המטבח של מאיר השמן, רח' דניאל 67 ב', בת ים. מחיר הסדנה: 200 שקל. טלפון להרשמה: 5071614-03.

טעימות

World Of Wine

מה: תהיתם פעם אם היין שאתם שותים הוא כשר (ולא רק לפסח)? יש הרבה כאלו שזה קריטי עבורם, ומסתבר שיקבים מאוד נחשבים בעולם מייצרים יין כשר, ופעם בשנה הם מזמינים חובבי יין מכל העולם לטעום את תוצרתם. השנה זה קורה בתל-אביב. יבואנית היין "צור" תארח את אירוע הטעימות WOW שמקיימת חברת Royal Wine Corporation, שבו יציגו יקבים בינלאומיים ומקומיים יותר מ-100 סוגי יינות מצרפת, איטליה, פורטוגל, ניו זילנד, ארגנטינה, ארה"ב וכמובן ישראל, חלקם במהדורות מוגבלות. בכניסה לאירוע יקבלו המבקרים כוס יין, שאותה יוכלו למלא ללא הגבלה בכל סוגי היינות.

מתי, איפה וכמה: שני (10 בחודש), החל משעה 19:00, בקומה ה-49 בבניין עזריאלי, תל-אביב. מחיר: 160 שקל.

קלאסיקה ישראלית

מתי כספי והפילהרמונית

מה:לא להחמיץ: הערב (חמישי) ובמוצ"ש הקרוב ייערכו בתל-אביב שני קונצרטים מיוחדים של מתי כספי והפילהרמונית הישראלית, בניצוחו של אילן מוכיח. במופע יבוצעו מיטב שיריו של כספי, כמו "ברית עולם", "שיר היונה", "איך זה שכוכב אחד", "מה זאת אהבה" ועוד. זו תהיה הפעם השנייה שבה יופיעו כספי והפילהרמונית יחד, לאחר מספר קונצרטים משותפים שביצעו בשנת 2011 וזכו לשבחים נלהבים. הביקורת שכתבתי עליו אז התחילה במילים "כבר הרבה זמן לא התרגשתי ככה מקונצרט", וזה בדיוק מה שהרגשתי בערב המופלא ההוא. מומלץ מכל לב.

מתי, איפה וכמה: היכל התרבות תל-אביב, חמישי (6 בחודש), 20:30, מוצ"ש (8 בחודש), 20:30. טווח מחירים: 190-450 שקל (20% הנחה למנויי התזמורת הפילהרמונית).

קלאסי-קאמרי

גיא בראונשטיין וחברים

מה: הכנר הישראלי גיא בראונשטיין, שכיהן עד לפני מספר חודשים ככנר ראשון בתזמורת הפילהרמונית של ברלין, יופיע במוצ"ש בתל-אביב. בראונשטיין יארח בקונצרט חמישה חברים, כולם מהשורה הראשונה של המוזיקאים שיצאו מישראל: רעייתו החלילנית גילי שוורצמן, הצ'לן צבי פלסר (Plesser), הקלרניתן חן הלוי, נגן קרן-היער חזי ניר והפסנתרנית מירי ימפולסקי. התוכנית מגוונת ומרתקת. יבוצעו בה יצירות מאת זולטן קודאי ("מחולות גלאנטה" בעיבוד להרכב קאמרי), נינו רוטה (שלישייה לחליל, כינור ופסנתר), גלינקה (שלישייה לקלרנית, צ'לו ופסנתר) והומל וריכרד שטראוס (סוויטה מתוך "אביר הוורד" בעיבוד להרכב קאמרי).

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (8 בחודש), 20:30, קונסרבטוריון "שטריקר" למוזיקה תל-אביב. מחיר: 105-140 שקל, עם הנחות לצעירים.

קולנוע

סופשבוע של סרטי רכבות

מה: מה אתם יודעים, מחלקת השיווק של רכבת ישראל יזמה הקרנות סרטים בסינמטק תל-אביב, סרטים שכולם מתרחשים ברכבת. לפני הסרטים יוקרנו פרסומות של רכבת ישראל. אמנם יוקרנו סיפורי מסתורין ומתח, אבל לא יוקרנו סרטים על מכרזים תפורים לרכישת קרונות, או סטייה בחציבת מסלול נסיעה בהר - טעות בעלות של מיליארדים לקופה הציבורית. בין הסרטים (כולם מהוליווד): "לפני חצות", "הגנרל", "בצהרי היום", "שודדי הרכבות". אורך כל סרט, כאורכה של נסיעה ברכבת ישראל מתל-אביב לירושלים: כשעה וחצי עד שעתיים.

מתי, איפה וכמה: 7 עד ה-8 בפברואר, סינמטק תל-אביב. מחיר: 38 שקל (מאה הצופים הראשונים שיגיעו לקופה עם כרטיס רכבת, יזכו ב-50% הנחה).

מוזיקה פרסית

אנסמבל גולהא

מה: אנסמבל גולהא (Golha) הוא הרכב ישראלי, המתמחה בביצוע מוזיקה פרסית קלאסית ומוזיקה של יהדות איראן. מנהלו המוזיקלי של ההרכב הוא נגן הסנטור מנשה ששון, המוכר גם מהופעותיו עם להקת "הברירה הטבעית". חברי האנסמבל מנגנים על כלים אותנטיים כמו סנטור, זארב, עוד, כינור וחליל, וכן מופיעה במסגרתו זמרת המתמחה במוזיקה פרסית. אנסמבל גולהא יופיע במוצ"ש הקרוב בפתח-תקווה, במופע שישלב ביצוע של יצירות מרכזיות ממסורת המוזיקה הפרסית עם הרצאה שכותרתה "טיול וירטואלי לאיראן" של המרצה יליד איראן דיוויד ניסן. בנוסף למרכיב המוזיקלי, תשתתף במופע גם רקדנית, המתמחה בריקודים פרסיים אותנטיים.

מתי, איפה וכמה: מוצ"ש (8 בחודש), 20:30, פתח תקווה, אולם שרת. מחיר: 75 שקל. טלפונים לרכישת כרטיסים: 052-3947142, 052-8561378.

כנס

קעקועים ואמנות גוף

מה: אם אתם פתוחים לנסות דברים, אמיצים אפילו, ולא נרתעים ממחטים וקולות חריטה - בשבת תוכלו ללכת איתם לכנס הקעקועים הגדול של ישראל. יותר מ-100 מקעקעים ופירסרים מכ-50 מכונים ברחבי הארץ יתקבצו במועדון האומן בת"א, ידגימו את רזי האמנות שלהם ויעשו למעוניינים קעקוע או פירסינג חדש. בהפנינג הצבעוני יהיו גם הופעות מוזיקה חיה, מייצגי אמנות גוף, BODY SUSPENTION (תליית אנשים עם קרסים), דוכנים למכירת בגדים, תכשיטים ואקססוריז.

מתי, איפה וכמה: שבת (8 בחודש), 12:00-22:00. מועדון האומן 17, רחוב אברבנאל 88 ת"א. מחיר כניסה: 50 שקל בקנייה מוקדמת, 60 שקל בקופת האירוע; ילדים עד גיל 14: 10 שקל. פרטים נוספים ומכירה מוקדמת: www.israeltattoocon.com.

מוזיקה

הופעות ולנטיין בהרצליה

מה: העיר הרצליה לובשת קיטש לקראת יום האהבה הלועזי, הוולנטיין דיי. "ארבעה ימים של מופעים ואירועים בסימן אהבה", כך מכריזה העירייה, שמקדמת את המופעים שיתקיימו במקומות שונים ברחבי העיר בין ה-12 ל-15 בפברואר. המופע הפותח הוא של נורית גלרון - מופע בשם "משהו בלבבה", כשם שירה הוותיק. גלרון תגיש מופע פסנתר המשלב עיבודי רוק, קלאסי וג'אז, ללהיטיה המוכרים, ביניהם "משהו בלבבה", "ילדות נשכחת", "אתה פה חסר לי", "כי האדם עץ השדה", "אני אשתגע" ועוד.

מתי, איפה וכמה: רביעי (12 בחודש), 21:00, "היכל בעיר", רח' בן גוריון 5 - מרכז העיר הרצליה. מחיר: 110 שקל. טלפון: טלפון: 1-700-70-29-29.

טבע

דרום אדום

מה: איפה רואים כלניות, מוזיקאים אהובים, שווקים וסרטים על תולדות המדינה? במקום אחד - גדול מאוד יש לומר - דרום הארץ. מסוף השבוע הקרוב ובמשך 4 סופי שבוע יצוין חג הפריחה המסורתי "דרום אדום", שמפגיש את עכברי העיר והכפר עם מרבדים אדומים ומרחבים ירוקים בין נחל שקמה לנחל הבשור בצפון הנגב. הסופ"ש הקרוב יעמוד בסימן תרבות ויכלול מופעים של מאור כהן ופיטר רוט, ארז לב ארי, ה"ווקה פיפל" ו"החצר האחורית". בפארק קק"ל באופקים יתקיים בשישי בצהריים אירוע "סרטים מהקופסה הכחולה", ובחוות נעמ"א יקבלו את השבת עם הפנינג משפחתי ומופע של ארז לב ארי. בשבת יתקיים בגן לאומי אשכול "שוק על המים", שיציע מטעמים מתנובת הנגב ושלל פעילויות לילדים. ומי שירצה קצת להניע את הרגליים, מוזמן לטייל בגן הלאומי בית גוברין, בין מערות ופרחים, ולקנח במופע אקרובטי מלהיב בסיום המסלול.

מתי, איפה וכמה: חמישי-שבת (6-8 בחודש); צפון הנגב ואזור בית גוברין. כל הפרטים על כל הפעילויות: www.habsor.co.il, אפליקציית "דרום אדום" חינמית לסמארטפונים באתר: www.parks.org.il או ב*3639.