אריאל: "מחירי הדירות יירדו ב-2015 בין 10% ל-30%"

באירוע הפתיחה של כנס ראשי הערים של המועצה הציונית בישראל וההסתדרות הציונית העולמית המתקיים בימים אלו בירושלים אמר שר השיכון: "מחירי הדירות יתייצבו ב-2014 ויחלו לרדת משמעותית ב-2015, זה פה, זה ממש מעבר לפינה"

היום (ו') התקיים בעיר העתיקה שבירושלים סיור ולאחריו מפגש מיוחד של שר הבינוי והשיכון, ח"כ אורי אריאל עם 57 ראשי רשויות. המפגש נפתח בדברים של מנכ"ל המועצה הציונית יגאל ברנד שהודה לראשי הרשויות על ההיענות. האירוע נערך במסגרת שבת ראשי ערים ביוזמת המועצה הציונית בישראל וההסתדרות הציונית העולמית.

במסגרת המפגש עם אריאל שנערכה ברובע היהודי, אמר שר השיכון כי "בכל מקום שיש קרקע שמוכנה לשיווק אנחנו נשווק אותה, אנחנו נשווק הרבה יותר יחידות דיור ב-2014 מ-2013. אנחנו נבנה גם ביהודה ושמרון ונבנה גם בירושלים, אין מצב שלא בונים בכל מקום בארץ ישראל. מחירי הדירות יתייצבו ב-2014 ויחלו לרדת משמעותית ב-2015, זה פה, זה ממש מעבר לפינה".

"אנחנו נזרז את הבניה ונגדיל את שוק הדיור. נביא לירידה במספר דו ספרתי משמעותי וגדול במחירים. הגיע הזמן שמדינה במצוקה כל כך גדולה תפתור את מחירי הדיור הגבוהים. זו לא בקשה מוגזמת, זה באחריות המדינה ונעשה את זה".

עוד אמר אריאל: "אנחנו בדרך להסכמי גג על שיווק של 100 אלף יחידות דיור שיסתיימו בשבועות הקרובים. המחירים ירדו בשנת 2015 בין 10 ל-30 אחוז. מחירי הדירות לא ירדו ב-30% או יותר, כי אם זה יקרה אנחנו מפילים את כל הבנקים ואת כל השוק, אבל חשוב אם זה יהיה 10, 15 או 18%".

ראש המחלקה לפעילות בישראל ולמאבק באנטישמיות בהסתדרות הציונית העולמית, יעקב חגואל, בירך את המשתתפים ואמר: "בימים אלו נשמעים קולות מחוץ לבית להטיל חרם כלכלי על מדינת ישראל. קולות אשר מהווים איומים התלויים בהשגת תהליך השלום, תוך ניסיון חד לרמוס את ההנהגה הישראלית לקבל החלטות שאינן מוסריות. עליכם, ראשי הערים מוטלת הזכות להוות סוכנים לקריאה לצמרת הביטחונית שלא להיכנע לקולות אלו. עלינו להרים את הראש בגאווה ולא להיכנע לבאים לכלותנו".