משעל לבג"ץ: ועדת האיתור לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים - פוליטית

אריאל משעל מבקש מבג"ץ לחדש את הדיון בעתירתו ולהוציא צו על-תנאי שיורה למדינה לשוב ולהסביר מדוע לא מושלם הליך מינויו ליו"ר המועצה

אריאל משעל מבקש מבג"ץ לחדש את הדיון בעתירתו ולהוציא צו על-תנאי שיורה למדינה לשוב ולהסביר מדוע לא מושלם הליך מינויו.

מי שהומלץ על-ידי ועדת איתור קודמת לתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, אך לא אושר לתפקיד על-ידי שר התקשורת גלעד ארדן, הגיש את תגובתו לעדכון המדינה, לפיו ועדת האיתור הנוכחית טרם השלימה את עבודתה, לאחר שעלו טענות באשר לבדיקת מבקר המדינה את המועמדת אסתי אפלבאום.

"בפעולתה של ועדת האיתור החדשה נפלו פגמים רבים וקשים", כותב משעל באמצעות עורכי דינו, יוסי בנקל וענבל רז ממשרד ראב"ד-מגריזו-בנקל, וטוען למעשה כי עבודת הוועדה מכורה לכאורה, וכי "השלמת הליכי מינויו לתפקיד יו"ר המועצה נגועות בשיקולים זרים ומטרות פסולות.

"נראה כי מאחורי כל מסכת התמרונים והסחבת האין-סופית בעניינו, עומדת אך מטרה אחת ואין בילתה - לבחור לתפקיד אדם מטעם המשיבים (משרד ושר התקשורת - ל"א), בעל זהות פוליטית 'מתאימה', חלף מינוי איש מקצוע, עתיר ניסיון וידע בתחומים הרלבנטיים לתפקיד, נטול פניות וזהות פוליטית. את זאת, בכל הכבוד, אין לקבל, ואין מקום לאפשר למשיבים, להמשיך להתעלל - פשוטו כמשמעו - במשעל, ולהותירו תלוי בין שמיים וארץ, זה למעלה מ-16 חודשים תמימים מאז נבחר לתפקיד על-ידי ועדת האיתור הקודמת".

בתשובת המדינה שניתנה בשבוע שעבר נכתב כי בעקבות המידע שעלה באשר למועמדת אפלבאום, אשר הומלצה יחד עם ד"ר יפעת בן-חי-שגב, ממתינים כעת לתגובתה של מי ששימשה כיו"ר פארק שרון ולהבהרות ממבקר המדינה ליועץ המשפטי לנציבות שירות המדינה.

"לו רצו המשיבים, באמת ובתמים, להסיר את החשש כי המועמדת שהם חפצים ביקרה הסתירה את דבר קיומו של טיוטת דוח מבקר המדינה העוסק בה, יכולים היו לפנות, זה מכבר, בשאלה פשוטה למועמדת ולמשרד המבקר ולזכות בתשובה בתוך שעות אחדות, או בתוך יום עבודה אחד לכל היותר! תחת זאת, הם פנו לבית משפט נכבד זה בבקשה לקבלת אורכה נוספת ומיותרת, בתקווה נואלת שבחסות האורכה המיוחלת יצליחו לסכל את השלמת הליכי מינויו של משעל", לשון תגובתו לבג"ץ מהיום.

לדברי עורכי דינו של משעל, התנהלותה של המדינה "גרמה וגורמת לעותר לעינוי דין חמור ומשמעותי - בהמתנה שנגזרה על העותר במשך תקופה של כשנה ו-4 חודשים (!) כאשר הוא תלוי בין שמיים וארץ - ולנזקים כלכליים ומקצועיים בלתי מבוטלים, שכן במהלך תקופה זו גזר על עצמו העותר השעיה מרצון מעיסוקים מקצועיים שונים שהיה בהם ולו שמץ של חשש של ניגוד עניינים עם תפקיד יו"ר המועצה, ולו למראית-עין. כתוצאה מכך נגרם לו חיסרון-כיס משמעותי, ונמנע ממנו לפרנס את משפחתו מעיסוק בתחום מומחיותו".