סימן לבאות? פדיונות שיא בקרנות הסל המנייתיות בוול סטריט

בשבוע שהסתיים ב-5 בפבוראר נרשמו פדיונות של 22.3 מיליארד דולר מקרנות הסל המנייתיות בארה"ב ■ מדובר בשיא כל הזמנים, כאשר השיא הקודם נרשם בשבוע שהסתיים ב-25 ביוני 2008 - פדיונות של 19.5 מיליארד דולר

ביום שישי המדדים המובילים בוול סטריט חתמו את המסחר בעליות שערים. אולם, יש לציין כי הדאו ג'ונס וה-S&P נסחרו בנקודת השפל בשבוע החולף עד כ-7.5% משיא כל הזמנים שלהם. אומנם תיקון רשמי מוגדר כירידה של 10% ומעלה, אך חברות מחקר מצביעות על סימנים המעידים על כך שהעדר בורח משוק המניות.

לפני כשנה, אנליסטים רבים דיברו על תופעת "הרוטציה הגדולה" מאג"ח למניות. בתחילת ינואר השנה, נראה כי המשקיעים ממשיכים לעבור משוק האג"ח ולנהור לשוק המניות. אולם, לפי חברת המחקר Lipper, חודש ינואר היה החודש שבו המשקיעים ברחו משוק המניות. לפי הנתונים של ליפר, המשקיעים משכו 22.3 מיליארד דולר מקרנות הסל (ETF) המנייתיות בארה"ב, בשבוע שהסתיים ב-5 בפברואר.

למעשה, מדובר בפדיונות השבועיים הגבוהים ביותר, מאז השיא הקודם שנרשם בשבוע שהסתיים ב-25 ביוני 2008, אז המשקיעים משכו 19.5 מיליארד דולר מהקרנות המנייתיות. בחברת המחקר מציינים שהמשקיעים זרקו "כמו תפוחי אדמה" קרנות סל העוקבות אחר מדד ה-S&P 500, בהיקף כולל של 7.6 מיליארד דולר. המשקיעים המשיכו לברוח מהשווקים המתעוררים ומשכו הון בהיקף של 2.5 מיליארד דולר מקרנות הסל העוקבות אחר השווקים המתעוררים.

נתונים דומים התקבלו גם מחטיבת המחקר של סיטיבנק, לפיהם המשקיעים משכו 24 מיליארד דולר בשבוע שהסתיים ב-5 בפבראור.

כעת, עולה השאלה האם זה הזמן להיכנס לשוק המניות בארה"ב או שמא מדובר בתחילתו של גל ירידות מתמשך ועדיף יהיה להמתין על הגדר?