תקציב קבוצת הביטוח הראל עובר לפובליסיס ישראל

בשנה החולפת פרסמה הקבוצה בהיקף של 16 מיליון דולר במחירי מחירון

עכשיו זה רשמי: תקציב הפרסום של קבוצת הביטוח הראל עובר למשרד הפרסום פובליסיס ישראל. על-פי נתוני יפעת בקרת פרסום, בשנת 2013 פרסמה הקבוצה בהיקף של 16 מיליון דולר במחירי מחירון.

כפי שנחשף ב"גלובס", בשנה האחרונה הוביל יורם באומן, יו"ר קבוצת פובליסיס, מהלך שנועד לקדם את העברת התקציב למשרד הפרסום פובליסיס - זאת למרות שבקבוצה ישנה שביעות-רצון גבוהה מהעבודה שמבצע עבורה משרד הפרסום הנוכחי שלה, JWT ישראל.

בין משרד הפרסום פובליסיס להראל מתנהלים מזה מספר חודשים מגעים חשאיים, שבמהלכם הציג המשרד בפני הנהלת החברה מספר פרזנטציות, ולקראת סוף השנה נחתם חוזה שמסדיר את ההתקשרות החל מתחילת שנת 2014.

הרקע לשינוי הוא פרסונלי וקשור באנשים המושכים בחוטים בחברות המעורבות, אך גם ההתקשרות של הראל עםJWT הייתה על רקע פרסונלי. יאיר המבורגר, מבעלי הראל, ודוד טמיר ז"ל, אז מבעלי JWT, קשורים בקשרי משפחה. ב-2006, לאחר שהמשרד חווה נפילה גדולה, הועבר אליו תקציב הקריאייטיב של הראל, ואילו תקציב המדיה הועבר לזניט מדיה, שאותה ניהל אז אלון הוכדורף - גם הוא קשור משפחתית עם משפחת המבורגר.

בתחילה יצר המשרד עבור החברה עבודה שזכתה לביקורת, אך בהמשך חל שיפור גדול, והעבודה הפרסומית כיום זוכה לשבחים מקיר לקיר. בעוד שרוב חברות הביטוח עסוקות ביצירת קמפיינים פרסומיים עתירי השקעה בהפסקות הפרסומות, הרי שהעבודה הפרסומית של הראל כיוונה למקום אחר, ובמקום עוד סרטון פרסומת בחרו ללכת על קמפיין חסויות רחב, שבהתאמות קריאטיביות לתוכניות המשודרות חוזר על הסלוגן "אולי יש לך ביטוח, אבל אין לך הראל".