מסתמן: 3 ערוצים בשידור הציבורי - עברי, ערבי וילדים

ועדת לנדס דנה באפשרות שהשידור הטלוויזיוני הציבורי החדש יכלול 3 ערוצים מרכזיים - ערוץ 1 בעברית, ערוץ בערבית (ככל הנראה 33) וערוץ ילדים, שיהיה הגלגול של ערוץ הטלוויזיה החינוכית כפי שהוא היום (ערוץ 23)

ועדת לנדס דנה באפשרות שהשידור הטלוויזיוני הציבורי החדש יכלול 3 ערוצים מרכזיים - ערוץ 1 בעברית, ערוץ בערבית (ככל הנראה 33) וערוץ ילדים, שיהיה הגלגול של ערוץ הטלוויזיה החינוכית כפי שהוא היום (ערוץ 23). יש לציין כי עדיין לא התקבלה החלטה סופית בנושא.

במסגרת הדיונים בוועדה שאמורה לדון במתווה החדש לשידור הציבורי בישראל, נדון באמצעות ועדת משנה אופי המיזוג המסתמן בין הטלוויזיה החינוכית ובין רשות השידור. בין היתר נדונה השאלה האם החינוכית תנוהל ישירות באמצעות הדירקטוריון החדש והמצומצם שיפקח על רשות השידור המחודשת, או שיהיה זה דירקטוריון נפרד שיהיה אחראי רק על הטלוויזיה החינוכית.

אם תיבחר האפשרות הראשונה, אזי ההערכה היא כי ההמלצה תהיה כי ייקחו בו חלק נציגים מקצועיים ממשרד החינוך.

כך או אחרת, צפויה הוועדה בראשותו של רם לנדס להמליץ על דירקטוריון (שיחליף את המליאה, על-פי החוק החדש) אשר יורכב מאנשי מקצוע בלבד בעלי ניסיון בתחומי הניהול והתקשורת.

ל"גלובס" נודע כי בוועדה קיימת ההכרה כי יש צורך בערוץ ילדים ציבורי. באחרונה, ללא קשר בין הדבר, הלך והתחזקה האוריינטציה של שידורי הטלוויזיה החינוכית כטלוויזיה שפונה בראש ובראשונה לילדים.

בתוך כך, במסגרת דיוני הוועדה הוחלט לשים יתר דגש על נושא השידורים בערבית. בוועדה יבקשו לחזק את הצורך בערוצי שידור - בטלוויזיה וברדיו - בשפה הערבית, מתוך הבנה כי יש חולשה מהותית בתחום זה.

כפי שכבר פורסם ב"גלובס", ההמלצה העיקרית של הוועדה תהיה הקמה של מינהלת חלופית לרשות השידור, אשר תוקם לצד השידור הציבורי הקיים היום, ותחליף אותו בבוא היום. הגוף החדש יהיה רזה משמעותית ויכלול מאות עובדים בלבד.

שאלה בוערת שמונחת על סדר יומו של הצוות היא שאלת מימון השידור הציבורי וההערכה היא כי יעשה ניסיון למצוא חלופה לאגרה - שתשלב הגברת הפרסום והעברה תקציבית של האוצר, זאת על מגמה שמכתיב שר התקשורת גלעד ארדן.

היום הוציאו אגודות העיתונאים הודעה לפיה הם מבקשים לפגוש את ראש הממשלה בכדי לדבר איתו על גורל רשות השידור. זאת, "על רקע העובדה כי נציגי האגודה הבהירו לשר כי ימצא בהם שותף מלא ליישום רפורמות מרחיקות לכת לטובת השידור הציבורי וקיומה של רשות השידור".