עו"ד איתן ארז יקבל שכ"ט של 8% מכל סכום שייגבה בתיק רייפמן

זאת בנוסף לשכר-הטרחה שכבר אושר לו בסך 124.6 אלף שקל ■ מדובר בהחלטה תקדימית שלפיה שכר-טרחה של מפרק או נאמן יוכל להיקבע מראש

בית המשפט המחוזי בתל-אביב קיבל את בקשתו של עו"ד איתן ארז, המנהל המיוחד שמונה לנכסיו של אלי רייפמן (שמצוי בהליכי פשיטת-רגל), לפסוק לו מראש שכר-טרחה בהיקף 8% בצירוף מע"מ מכל סכום שייגבה בפועל בתיק, בנוסף לשכר-הטרחה שכבר אושר לו בסך כ-124.6 אלף שקל.

מדובר בהחלטה תקדימית, אשר בעקבותיה שכר-טרחה של בעל תפקיד (מפרק או נאמן) יוכל להיקבע מראש ולא בדיעבד, לאחר סיום ההליכים. זאת, בניגוד לעמדת כונס הנכסים הרשמי, כפי שהובעה בתיק, אשר טען כי גם בתיק חריג ומיוחד אין לאשר שכר-טרחה מראש.

השופט איתן אורנשטיין ציין כי "טוב יהיה באם שכר-הטרחה של בעלי תפקיד בגין ביצוע פעולות מיוחדות... ייקבע מראש. בכך נעודד את בעלי התפקיד לפעול לאיתור רכוש של חייבים ובמידת הצורך בטיפול בכל הכרוך בקבלתו בפועל".

עוד ציין השופט כי "המסקנה הנה שאין הכרח שבית המשפט יקבע את שכר בעלי התפקיד אך ורק על-פי תקנות השכר".

אורנשטיין ציין כי במקרה של רייפמן, הנאמן ביצע פעולות מורכבות ביותר בישראל ובחו"ל המהוות פעולות חריגות המזכות בשכר מיוחד.

לטענת עו"ד איתן ארז, במהלך 8 חודשים 4 עורכי דין עבדו ימים ולילות על התיק - כ-1,000 שעות עבודה בישראל ובחו"ל, לרבות 3 נסיעות לאנגליה.

"אין מדובר בפעולה שגרתית שעל בעל תפקיד לנקוט בה, המזכה כרגיל בשכר מימוש כקבוע בתקנות שכר. לפנינו הליך הכרוך בעבודה מאומצת, של בעל התפקיד הכרוכה בעלויות ניכרות, אך לעיקר עניינו שגם לעתיד דרושה עבודה לא מבוטלת, וככל שתישא פרי, יהיה בכך כדי להעשיר את קופת פשיטת-הרגל", נקבע בהחלטה.

השופט אף ייחס חשיבות לעמדת הנושים וציין כי "יש ליתן משנה חשיבות לעמדת הנושים כאשר עסקינן בבקשה לפסיקת שכר-טרחה מיוחד. כאמור, רוב-רובם של הנושים ובעלי הנשייה נתנו את הסכמתם לשכר המבוקש".