האם קייט בלאנשט תפסיד את האוסקר בגלל שערוריית וודי אלן?

בלאנשט מועמדת לאוסקר על תפקידה בסרט "יסמין הכחולה", אך האם היא תפסיד את הפרס בגלל השערורייה האופפת בימים אלה את במאי הסרט?

עוד פחות מחודש לטקס האוסקר, והוליווד עסוקה בעיקר ברכילות סביב סיפור ההתעללות המינית לכאורה של וודי אלן, שחשפה דילן פארו, בתם המאומצת של וודי אלן וגרושתו, השחקנית מיה פארו, אשר לדבריה בהיותה בת 7, נהג אלן לתקוף אותה מינית.

אלן מכחיש מכל וכל את טענותיה של בתו, שפורסמו בפרוטרוט ב"ניו-יורק טיימס", אך עד כתיבת שורות אלו לא הגיש תביעת דיבה כנגד פארו, כיום בת 27.

אחת הנפגעות העקיפות מהסיפור הזה היא קייט בלאנשט, 44, המועמדת לפרס האוסקר על תפקידה הראשי ב"יסמין הכחולה", סרטו האחרון של אלן, המועמד גם לפרס האוסקר עבור התסריט הטוב ביותר.

התקשורת האמריקאית שואלת את השאלה המתבקשת: האם בלאנשט תפסיד את האוסקר בגלל השערורייה האופפת את מי שכתב עבורה את התפקיד? הדעות חלוקות בעניין.

יש להניח כי חלק נכבד מחברי האקדמיה ישפטו את תפקידה של בלאנשט באופן מקצועי, אך ייתכן שהשערורייה שצצה פתע תותיר טעם רע, עד כי חלק מחברי האקדמיה ימנעו מלהצביע עבור השחקנית המוערכת.

בסוף השבוע האחרון, כמה צוותי טלוויזיה אמריקאיים ניסו להוציא מבלאנשט התבטאות לגבי הפרשה - מה גם ששמה שורבב למכתב של פארו, אך בלאנשט, כמצופה ממי שמועמדת לאוסקר, שמרה על שתיקה. כשהבינה, ככל הנראה, כי שתיקה לא תיטיב עמה, מסרה לבסוף לכתבי ה"גרדיאן" תגובה דיפלומטית מתחמקת, שבה הביעה תקווה כי הסערות המשפחתיות של משפחת אלן-פארו ישככו. "זהו מצב משפחתי מורכב וכאוב שנמשך זמן ממושך. כולי תקווה שהם יידעו ימים של שלווה והבנה", כך בלאנשט.

מה לגבי אלן? אלן בוודאי לא מוטרד באם יזכה או לא - הוא הרי מעולם לא פקד את טקס האוסקר. גם כשהוענק לו הפרס, אלן שלח נציג מטעמו שיאסוף את הפסלון. אם כבר, אלן עשוי להיות מוטרד מהשלכות הסיפור על תדמיתו ועל הפצת סרטו החדש, "Magic in the Moonlight", שצילומיו זה אך הסתיימו.

בתגובה ששלח לכלי התקשורת, האשים הבמאי והתסריטאי המפורסם את פארו, גרושתו, באחריות להשמצות של הבת ולאופן תזמונן.