ביולייט: התחלת ניסוי קליני לטיפול בסינדרום העין היבשה

הניסוי ייערך על ידי החברה הבת דיאגנוסטיר, כאשר התוצאות צפויות כבר ברבעון הרביעי השנה

ביו לייט הודיעה היום (ב') כי החברה הבת דיאגנוסטיר, העוסקת בפיתוח מוצר המיועד לביצוע אבחנה, התאמת טיפול ומעקב אחר טיפול בסינדרום העין היבשה על ידי בחינה של נוזל הדמעות, קיבלה את כל האישורים הנדרשים מאת המרכז הרפואי ע"ש שיבא בתל השומר לתחילת ניסוי קליני.

החברה מעריכה כי תחל בניסוי במרכז הרפואי שיבא בימים הקרובים ונערכת לביצוע הניסוי במרכז רפואי נוסף בישראל. כמו כן, מעריכה החברה כי תוצאות הניסוי צפויות להתקבל במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2014. מטרת הניסוי הינה בחינת יעילות שיטות הבדיקה שפותחו על ידי דיאגנוסטיר בדמעות של נבדקים בריאים וחולים.

מנכ"לית החברה סוזנה נחום-זילברברג ציינה כי "תחילת הניסויים הקליניים של חברת דיאגנוסטיר מהווה אבן דרך נוספת בתהליך הפיתוח של אחד מהפרויקטים המבטיחים באשכול הגלאוקומה והעין היבשה של ביו לייט. כמאה מיליון חולים ברחבי העולם הסובלים מתסמונת העין היבשה (ורבים נוספים הסובלים מסימפטומים דומים הדורשים אבחון ראשוני זהה) זקוקים לשיפור מהותי ברמת האבחון של הסינדרום, בהתאמת טיפול מותאם לגורם לסינדרום ובמעקב אחר הצלחת הטיפול. הניסוי אותו מתחילה החברה בימים אלו, בו נבחנת יעילות שיטות הבדיקה אותן פיתחה החברה בדמעות אדם, מהווה שלב משמעותי נוסף בפיתוח המוצר אשר מעורר עניין רב בקרב חברות מובילות ומובילי דעה בתחום".