יש כסף גדול גם בכדורגל הסיני: חסות בסך 12 מיליון אירו בשנה לאלופה

ענקית הרכב ניסאן תאמץ את קבוצת אברגראנדה, שמאומנת ע"י מרצ'לו ליפי ■ רק 6 מועדונים מהפרמיירליג האנגלית נהנים מסכום גבוה יותר מחסות ראשית

על-אף גודל האוכלוסייה העצום, הכדורגל בסין לא קרץ עד היום באופן מיוחד למפרסמים גלובליים, בעיקר בשל חוסר הפופולריות היחסי של הענף במדינה האסייתית (שתושביה מעדיפים ליגות ספורט זרות), ופרשות השחיתות וההימורים הלא חוקיים שליוו אותו במשך השנים. כעת, כך עושה רושם - התמונה מתחילה להשתנות.

גאנג'ואו אברגראנדה, שזכתה ב-2013 בדאבל (אליפות סין וליגת האלופות של אסיה), צפויה להודיע על חתימת הסכם חסות עם ענקית הרכב היפנית ניסאן מוטורס. על-פי דיווח בתקשורת הסינית, החוזה הוא לעונה אחת (2014), ובמסגרתו יקבל המועדון סך של 12 מיליון אירו. עד כמה מדובר על סכום משמעותי? על-פי אתר sportingintelligence, רק שש קבוצות מהפרמיירליג האנגלית יהנו העונה (2013/14) מחסות מרכזית בסכום גבוה יותר.

במסגרת ההסכם, תפרסם אברגראנדה על קדמת חולצות המשחק שלה את Venucia, מותג מכוניות מבית ניסאן שהושק ב-2010, ומותאם במיוחד לשוק הסיני. על-פי הדיווח, אברגראנדה עשויה לסיים את העונה הבאה עם הכנסות כוללות של 24 מיליון אירו מספונסרים, כשבין היתר היא נמצאת על-סף חתימת הסכם הלבשה משודרג עם נייקי.

בכך, ממשיכה אברגראנדה, שבעליה היא חברת הנדל"ן Evergrande Real Estate Group, שבוע של חדשות טובות מבחינתה: לפני מספר ימים הודיעה על צירופו של אלסנדרו דיאמטני, בשנים האחרונות שחקנה של בולוניה, שרשם 17 הופעות במדי נבחרת איטליה.

מאמן אברגראדנה, מאז 2012, הוא המנג'ר האיטלקי הוותיק מרצ'לו ליפי. בעבר פורסם כי שכרו השנתי עומד על כ-5.5 מיליון אירו.