לוסקין לדירקטוריון גבעות: אתם לא מוכשרים ותזיקו לחברה

מנכ"ל גבעות כותב לחברי הדירקטוריון לקראת השימוע לפני פיטוריו כי מדובר בהחלטה "פזיזה" שתסב לדעתו נזק רב לגבעות

טוביה לוסקין, מנכ"ל גבעות הנלחם לשמור על תפקידו, שיגר מכתב חריף לדירקטוריון החברה לקראת השימוע על פיטוריו, בו הוא מאשים את חברי הדירקטוריון בחוסר מקצועיות וטוען כי הם יגרמו נזקים כבדים לחברה.

חברי הדירקטוריון זימנו את לוסקין לשימוע לפני פיטורים על רקע המחלוקות שצצו בין הצדדים בחודשים האחרונים, בין היתר בשל מה שנתפס בעיני הדירקטוריון כחוסר יכולתו של לוסקין לשכנע את המשקיעים להזרים עוד הון לחברה למימון קידוחי הנפט שלה. (לסיפור המלא)

לוסקין דוחה את טענות הדירקטוריון וכותב: "אני פועל כמנכ"ל החברה מאז הקמתה, מבלי שאני מקבל תמורה כלשהי עבור תפקידי זה (משום שאתם סירבתם לתשלום תמורה כזו), והובלתי אותה להישגים עצומים. הצלחת החברה הושגה הודות למאמצי ולעבודה הרבה שהשקעתי ללא לאות, בעוד שאתם לא נקפתם אצבע בניהול החברה, ואף לא השקעתם בה הון כלשהו, ובמקום זאת אתם עוסקים מזה תקופה ארוכה אך ורק במאבקי כוח מיותרים, כשלנגד עיניכם טובתכם האישית ולא טובת החברה".

כאמור, לוסקין מזהיר את חברי הדירקטוריון מנזקים שלדעתו עלולים להיגרם לגבעות מההחלטה לפטרו: "מכתבכם נשלח בעיתוי רגיש ביותר לחברה מבחינה עסקית. אין ספק כי לא טובת החברה עמדה לנגד עיניכם כאשר בחרתם לשלוח מכתב זה דווקא כעת, שכן ברור לכל שיש בו כדי לגרום נזקים חמורים לחברה, לשותפות המוגבלת ולבעלי יחידות ההשתתפות מהציבור. אתם תישאו באחריות הכבדה הנובעת מהתנהלותכם זו ולנזקים שייגרמו כתוצאה ממנה.

"הדברים חמורים במיוחד לנוכח העובדה שהנכם פועלים מזה תקופה ארוכה ללא לאות על מנת לחבל בפעולותי כמנכ"ל החברה ובהצלחת החברה. טענות הסרק המועלות במכתבכם אינן אלא מיחזור של טענות דומות שהועלו על ידכם בעבר, וכבר נענו על ידי מספר פעמים. מדובר בסיסמאות ריקות שאין מאחוריהן דבר, ובכל פעם שביקשתי מכם לפרט טענות אלה לא עלה בידכם לעשות זאת. כידוע לכם היטב, טענות אלה הינן חסרות שחר, ואין להן כל קשר למציאות".

במכתבו תוקף לוסקין בחריפות את חברי הדירקטוריון וטוען כי אינם מוכשרים מספיק לנווט את גבעות: "צר לי לומר כי אתם אינכם בעלי הבנה, ידע וכישורים לשמש כדירקטורים בחברה, והנכם משמשים בתפקידיכם מכוח הסכמים היסטוריים בלבד. במקום לשמוח בהצלחת החברה, שאתם לא תרמתם לה דבר, ואף על פי כן אתם נהנים ממנה בסכומי עתק, אינכם חדלים לנסות לחתור תחת ניהולה התקין. ניסיונכם לפטר את מנכ"ל החברה בעיתוי הנוכחי מעיד יותר מכל על טיב פעולותיכם, ועל חוסר שיקול הדעת המוחלט שלכם".

לוסקין הבהיר כי אם יפוטר מתפקידו כמנכ"ל הוא לא ימשיך לכהן כאחראי על התפעול בחברה שכן "לא אוכל לשאת באחריות על התפעול, על כל הכרוך בכך, שלא במסגרת תפקידי כמנכ"ל, ומכל מקום אין בכוונתי לעשות זאת". עם זאת, הוא הבהיר כי לא ימכור את מניותיו בגבעות.