מדיהסט תשלם 700 מיליון אירו לשידור ליגת האלופות באיטליה

גברה במכרז על סקיי איטליה של רופרט מרדוק; ההסכם הוא ל-3 שנים, ועל-פי דיווחים גבוה ב-70 מיליון אירו בעונה בהשוואה להסכם הקודם

מפלה לטייקון התקשורת האוסטרלי רופרט מרדוק בקרב על זכויות שידור ליגת האלופות באיטליה. מרדוק שמחזיק בערוץ הלוויין סקיי איטליה איבד את הזכויות של המפעל היוקרתי ליריבה הגדולה מדיהסט (Mediaset), שתשדר את המשחקים בשלוש העונות בין 2015/16-2017/18.

מי שיהנה מהתחרות בין שני הגופים הם הקבוצות האיטלקיות. על-פי שיטת חלוקת הכסף של אופ"א, ככל שנכנס כסף גדול יותר מהשוק ממנו מגיעות הקבוצות, כך מגדילה אופ"א את חלקן מכספי זכויות השידור (Market pool). לפי העיתון "לה רפובליקה" תשלם מדיהסט 700 מיליון דולר לאופ"א עבור הזכויות, כ-70 מיליון אירו לעונה יותר מהסכום שמשלם מחזיקת הזכויות הנוכחית סקיי איטליה.

את הדוגמה הטובה ביותר לכוח של שוק הטלוויזיה האיטלקי אפשר היה לקבל בעונה שעברה (2012/13): למרות שבעונה שעברה שיחקו רק שתי נציגות איטלקיות בליגת האלופות (יובנטוס ומילאן) מבין 32 קבוצות שהעפילו לשלב הבתים, הן קיבלו נתח כולל של 81.05 מיליון אירו מתוך 409 מיליון אירו שהקצתה אופ"א לחלוקה מכספי טלוויזיה (Market pool) - כלומר סכום המהווה כמעט 20% מהסך הכולל שחילקה אופ"א מסעיף זה. מדובר בסכום הגבוה ביותר שמדינה כלשהי קיבלה מזכויות שידור, גבוה יותר גם מארבע הנציגות של הפרמיירליג האנגלית שחלקו יחד ב-72.4 מיליון אירו.