אושרו תוכניות התגמול לבכירי בנק לאומי ובנק הפועלים

(עדכון) - שכר של כ-183 אלף שקל בחודש למנכ"לית לאומי ■ השכר החודשי של מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן ושל היו"ר יאיר סרוסי יעמוד על עד 175 אלף שקל

ברוב של 83.2% אושרה תוכנית התגמול לבכירי בנק הפועלים, באסיפת בעלי המניות שהתקיימה היום (ג'). גם בבנק לאומי התקיימה אסיפה, וגם שם אושרה תוכנית התגמול לבכירים, אם כי ברוב של כ-69% "בלבד".

הגופים שהתנגדו לתוכנית התגמול בפועלים הם קרנות הנאמנות של אלטשולר שחם, מור קרנות נאמנות, מודלים קרנות נאמנות, תמיר פישמן קרנות נאמנות, אי.בי.אי גמל (קרנות אי.בי.אי המחזיקות את החלק המרכזי של המניות הצביעו בעד). עוד התנגדו סיגמא קרנות נאמנות, פסגות קופ"ג ופסגות ני"ע, וכן אנליסט קופ"ג והלמן אלדובי קופ"ג.

גם חלק מהקופות המפעליות והענפיות התנגדו, כמו קרנות ההשתלמות למורים ולגננות, וקרנות ההשתלמות של עובדי המדינה.

אתמול פנה "גלובס" למשקיעים המוסדיים הגדולים, ושאל כיצד הם מתכוונים להצביע. מגדל, קרנות הפנסיה הוותיקות שבהסדר - עמיתים, מנורה מבטחים, הפניקס ומיטב דש סירבו למסור כיצד יצביעו, ולא במקרה כנראה - היום נודע כי כל הגופים הללו הצביעו בעד תוכנית התגמול בבנק הפועלים.

לפי התוכנית, השכר החודשי של מנכ"ל הבנק ציון קינן ושל היו"ר יאיר סרוסי יעמוד על עד 175 אלף שקל. נוסף על כך יהיו השניים זכאים לתגמול הוני במניות, וכן לבונוס אם הבנק יגיע לתשואה על ההון של 9.25% לפחות.

כאמור, גם בבנק לאומי התקיימה היום האסיפה להצבעה על תוכנית התגמול לבכירי הבנק. המדינה, המחזיקה בכ-6%, הביעה התנגדות חריפה לתוכנית השכר, וטענה כי מדובר בשכר גבוה מדי, וכך גם אוה"ה המחזיקה בכ-5%.

באוצר התנגדו לתוכנית בלאומי, בשל כמה סעיפים בעייתיים בעיניהם. ראשית, שכר הבסיס המרבי המוצע בתוכנית הוא 130 אלף שקל בחודש לחבר הנהלה ו-183 אלף שקל למנכ"לית רקפת רוסק עמינח. בעיניי האוצר מדובר בשכר גבוה מדי, ובאוצר יש הטוענים כי למעשה בחסות תיקון 20 בוצעה העלאה לשכר הבסיס. בנוסף, באוצר לא אוהבים את העובדה שבלאומי רוצים להעניק משכורת 13, ומענק חתימה של 12 משכורות לבכירים המתחילים לעבוד בבנק. גם פיצויי הפרישה העומדים על 200%-250% נראים לאוצר גבוהים ובלתי סבירים.

סעיף נוסף בתוכנית התגמול שלא מצא חן בעיני האוצר הוא העובדה שהבנק מבקש להגדיל את תקרת השיפוי לנושאי משרה (ביטוח מפני תביעות) - מ-10% מהון הבנק ל-25%, כלומר עד ל-6.5 מיליארד שקל לפי נתוני ההון של הבנק הנכונים לספטמבר 2013.