הכינו את הארנק: זינוק במחירי הוורדים לקראת הוולנטיינ'ס

מבדיקת המועצה לצרכנות עולים פערים של עשרות אחוזים במחירים בהזמנת ורדים לקראת הוולנטיינ'ס דיי שיצוין ביום שישי הקרוב

אם אינכם נמנים על הציניקנים, וגם אתם מתכננים להיסחף לקיטשיות של לבבות או פרחים אדומים לקראת הוולנטיינ'ס, כדאי שתדעו שתשלמו יותר על זר ורדים ביום הזה. כמה יותר? בחלק מחנויות הפרחים מדובר ב-50% יותר.

מבדיקת המועצה הישראלית לצרכנות עולים פערים של עשרות אחוזים במחירים, בהזמנת ורדים לקראת הוולנטיינ'ס דיי שיצוין ביום שישי הקרוב.

סוקרי המועצה בדקו כמה יעלה לשלוח זר של תריסר ורדים כעת לעומת המחיר לאותו זר כפי שהוצע לסוקרים לפני שבועיים, מכאן שהבדיקה נעשתה לראשונה ב-2 בפברואר ובפעם השנייה היום (ד'), ב-12 בפברואר.

מהבדיקה עולה כי ב"פורטל הפרחים של ישראל" יש פער של 53% בין מחירי הזרים. מחיר הזר בהזמנה שנערכה ב-2 בפברואר היה כ-190 שקל, וב-12 בפברואר המחיר זינק ל-290 שקל.

ב"פרחי גורדון" דרשו כעת 17% יותר, כאשר מחיר הזר עלה מ-180 שקל ל-210 שקל נכון להיום.

ברשת "ZER4U" נרשמה עלייה סמלית, כשזר של 13 ורדים שהוזמן ב-2 בפברואר הוצע לסוקרים ב-180 שקל - וכעת אותו זר מוצע ב-10 שקלים יותר - עלייה של 6%.

ב"אינטרפלורה" המחיר נותר ללא שינוי, אולי מכיוון שמלכתחילה הוא גבוה ביחס למתחרים: 260 שקל.

בבדיקה נכללו גם חנויות מקומיות שגם בחלקן המחירים זינקו לטובת הרומנטיקנים: החנות "אביבה פרחים" מחיפה מבקשת לקראת יום שישי, הוולנטיינ'ס דיי, 265 שקל עבור זר ורדים - עלייה של 57% מיום רגיל שבו נמכר הזר הזה ב-170 שקל.

ב"אווה פרחים" בבאר-שבע מחיר זר הפרחים כולל משלוח הסתכם ב-140 שקל, כאשר לקראת הוולנטיינ'ס המחיר טיפס ל-200 שקל - עלייה של 43%.

"פרחי דליה" בירושלים ביקשו ב-2 בפברואר מחיר של 145 שקל עבור זר הוורדים, ולקראת הוולנטיינ'ס המחיר עלה ל-200 - עלייה של 38%.

מנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, אמר כי ידוע שכללי ההיצע והביקוש משפיעים על מחירי מוצרים, אך יש עסקים המנצלים תקופת ביקוש מוגבר באופן לא מידתי ומרשים לעצמם לגבות מחירים מוגזמים מן הצרכנים.