טעימה מהתפוח הגדול: הקולקציות של המעצבים בשבוע האופנה בניו-יורק

שבוע האופנה, שייחתם מחר בניו-יורק, הצליח לחשוף כמה קולקציות מוצלחות ומעניינות במיוחד לעונת סתיו-חורף 2014- 2015

ספורט-אלגנט במיטבו:

ויקטוריה בקהאם

כבר כמה עונות ברציפות, שהדיווה הבריטית מצליחה לחשוף קולקציות מרשימות, המשלבות בהצלחה יתרה בין אופנה נשית אלגנטית לאופנה ספורטיבית מעניינת. לא מפתיע, שרבים רואים בפריטים שהיא מציעה מדים אולטימטיביים לחיים אורבניים כדוגמת אנינות הטעם בניו-יורק ובפריז. הפעם, הייתה זו חגורת שרשרת זהב, שהתווספה כסגירה בצד למעילים האלגנטיים ולשמלות, והדגישה את כתב ידה היצירתי של המעצבת במטרה להבחין את הקולקציה שלה מכל השאר.

ויקטוריה בקהאם / צילום: רויטרס
 ויקטוריה בקהאם / צילום: רויטרס

בוהמיינית: דיאן פון פירסטנברג

שמלת המעטפת חוגגת 40 שנה. לרגל האירוע החגיגי, המעצבת האמריקאית שהמציאה אותה (פעם נסיכה בלגית והיום אחת המעצבות הנחשבות ביותר בזירה הניו-יורקית), הקדישה ליצירה המפורסמת את התצוגה כולה, תחת השם "עטיפה בוהמיינית". מדובר בקולקציה שהיא בהחלט חגיגה לעיניים, עם גרסאות מקוריות ויפות ללהיט האופנתי, שנארזו היטב במופע אחד, החל משמלת המעטפת הקלאסית, דרך קולקציה של שמלות מעטפת מוזהבות ועד שלל פריטי מעטפת אחרים, בהדפסים בוהמיינים וסקסיים.

דיאן פון פירסטנברג / צילום: רויטרס
 דיאן פון פירסטנברג / צילום: רויטרס

רומנטית: צימרמן

חופש, חושניות ורומנטיקה הם האלמנטים המרכזיים המאפיינים את הקולקציה הבוהמיינית של החורף הבא מבית היוצר של ניקי וסימון צימרמן, שתי האחיות העומדות מאחורי לייבל האופנה האוסטרלי, המזוהה בעיקר עם תחום לבוש הריזורט והאופנה הגבוהה של הספורט. את החזון האסתטי, הספורטיבי, השובב, החצוף והצעיר שלהן הביעו הפעם האחיות בקולקציה קלילה, רעננה ויפה, עם פריטי לבוש שיוצרים המשכיות לקולקציות קודמות שלהן אך גם מצליחים להשתלב יפה עם האווירה הכללית של הטרנד הספורטיבי שמשתלט על עולם האופנה.

צימרמן / צילום: רויטרס
 צימרמן / צילום: רויטרס

אוונגרדית:

אלכסנדר וונג

אלכסנדר וונג ממשיך להשחיז את חזונו האסתטי הקודר ולהפגין פרשנות מתוחכמת ללבוש פונקציונלי. אם לשפוט על-פי מראה הדוגמניות ששלח אל המסלול, דומה כי את השימוש הנרחב של המעצב בעור, החליפו הפעם בדי ספורט מודרניים בטכנולוגיה משוכללת, ביניהם בלט בד הניאופרין המודפס. הגזרות היו חדות וגיאומטריות, הצבעוניות הייתה זרחנית משהו, חלקה השתנה על-פי חום הגוף של הדוגמניות האנדרוגניות, שצעדו במגפי גומי גבוהים ובשיער קצר וחלק. כל האלמנטים יחד הפכו את הקולקציה הזו לאחת היפות והמתוחכמות של עונת החורף הבאה.

אלכסנדר וונג / צילום: רויטרס
 אלכסנדר וונג / צילום: רויטרס

הרפתקנית: טומי הילפיגר

"מטיילת אמריקנית" היא נושא הקולקציה החורפית של הילפיגר, שהיטיב לשלב בין ההשראה של הטבע והשטח הפתוח לבין האישה המתוחכמת של ימינו. לצד שמלות אורבניות מאריגי צמר סקוטי מסורתיים, הופיעו גם מראות צעירים ובוהמיינים של לבוש מערבי מודרני, ביניהם בלטו לטובה בעיקר פריטי לבוש מקטיפה, שהדגישו יפה את השילוב בין טכנולוגיה ומסורת לבין הרפתקנות. הקולקציה הזו, אגב, תימכר גם בארץ, בחנות המותג שעתידה להיפתח במתחם שרונה בתל-אביב.

טומי הילפיגר / צילום: רויטרס
 טומי הילפיגר / צילום: רויטרס

פתיינית:

טדאשי שוג'י

שבע שנים חלפו מאז הציג לראשונה את הקו היוקרתי שלו בשבוע האופנה של ניו-יורק. בינתיים הפך המעצב היפני לשם דבר בתעשייה, ולרזידנט קבוע על השטיח האדום, בעיקר בקרב בעלות הגזרה השופעת (כמו קווין לטיפה ואופרה וינפרי), שיודעות להעריך מעצב שמסוגל להחמיא באופן כה מוצלח ואלגנטי לבעלות מידות גדולות. קולקציית שמלות התחרה שהציג העונה היא אלגנטית ומלאה באפשרויות. בדגמים שעיצב, העניק ללובשת נוכחות בולטת, בלי לגרום לה להיראות עשויה יתר על המידה. אלה הפכו את מראה התחרה הפתייני למופת של מודרניות והעידו כי מעמדו של בית האופנה כאחד המובילים והנחשבים ביותר בזירה הניו-יורקית אינו מופרך.

טדאשי שוג'י / צילום: רויטרס
 טדאשי שוג'י / צילום: רויטרס

מופתית: ג'ייסון וו

מאז שהפך לאחד המעצבים החביבים על הגברת מישל אובמה, ג'ייסון וו הוייטנאמי הצעיר הוא אחד השמות החמים ביותר בעולם האופנה היום. על אף שהציפיות ממנו הולכות ונוסקות, הוא אף פעם לא מאכזב. היצירתיות האקסטרווגנטית ועם זאת, הלבישה שלו, הופיעה הפעם על המסלול בדמות מעילים א-סימטריים, בעיטור פרוות קטיפה ופרוות מינק, שהדגישו את הסקס-אפיל הפתייני של הקולקציה הכל-כך מדוברת הזו. אל תוך צלליות קלאסיות ישנות, יצק וו תכנים נשיים חדשים, שהפכו כל מראה על המסלול למופת של אלגנטיות עכשווית שאין לה מתחרים.

ג'ייסון וו / צילום: רויטרס
 ג'ייסון וו / צילום: רויטרס