סערה בכנסת: חברי הבית היהודי יצאו במהלך נאום שולץ

בעמוד הפייסבוק שלו הסביר בנט כי הצעד ההפגנתי היה במחאה על כך ש"הדברים שהושמעו בכנסת הינם חמורים ביותר. הבית היהודי דורש התנצלות מנשיא הפרלמנט האירופי אשר השמיע שני שקרים בנאומו שהזינו אותו הפלסטינים"

סערה בכנסת: חברי סיעת הבית היהודי, ובהם יו"ר המפלגה, נפתלי בנט, יצאו במחאה מהמליאה במהלך נאומו של נשיא הפרלמנט האירופי, מרטין שולץ. זאת, לאחר ששולץ אמר כי "פלסטיני זכאי ל-17 ליטר מים ביום לעומת 70 של ישראלי וציין שישראל מטילה מצור פוגעני על עזה". לאחר הנאום תקפו השרים בנט ואורי אורבך את דבריו של שולץ בחריפות. בבית היהודי דרשו ממנו התנצלות.

בעמוד הפייסבוק שלו הסביר בנט כי הצעד ההפגנתי היה במחאה על כך ש"הדברים שהושמעו בכנסת הינם חמורים ביותר. הבית היהודי דורש התנצלות מנשיא הפרלמנט האירופי אשר השמיע שני שקרים בנאומו שהזינו אותו הפלסטינים. שתיקה לנוכח תעמולה שקרית היא מתן לגיטימציה לפעילות נגד אזרחי ישראל. לא נבליג על שקרים. עומד יו"ר הפרלמנט הארופאי, גרמני במוצאו, ונואם בכנסת ישראל, שני שקרים בוטים: "פלסטיני זכאי ל-17 ליטר מים לעומת ישראלי שזכאי ל-70 ליטר מים ליום", "ישראל מטילה מצור על עזה . זה אחרי שגירשנו 8000 יהודים מעזה ובתמורה ירו עלינו רבבות טילים. לצערי, אף אחד לא טרח למחות או להעמיד אותו על טעותו. לא אקבל הטפת מוסר שקרית נגד עם ישראל בכנסת ישראל. בטח לא בגרמנית", כתב בנט.

עם תום נאומו של שולץ, קרא ח"כ מוטי יוגב: "בושה, תומך במי שמסיט להשמיד יהודים", ואילו השר אורי אורבך, שניהם חברי הבית היהודי, אמר כי "לגבי ההשוואה בין ההפרעה המחוצפת של ח"כ טיבי לראש ממשלת קנדה, לבין המחאה השקטה והמכובדת של חברי הבית היהודי, למשמע דברי שקר ונאצה בגרמנית, בבית הזה. זו זכותנו ואפילו חובתנו. והערה לחברי הכנסת הערבים שמטיפים לנו מוסר - הדור של ההורים של הנשיא שדיבר ונולד ב-1955 והדור של ההורים של הח"כים הערביים, של חלקכם, היה שותף בשנים הקשות ביותר, כדי שהעם היהודי לא יהיה שם ולא יהיה כאן".

השרה לימור לבנת גיבתה את המחאה של אנשי הבית היהודי. "נתנו את כל הכבוד אבל עומד כאן נשיא הפרלמנט ואומר דבר שקר גס כאילו לישראלים מותר להשתמש 70 ק"ב מים ולפלשתינים 17 ק"ב. זה שקר גס. הנאום הזה יופץ בכל האולם כאילו מדובר בדבר אמת. כשהוא אומר את הדברים האלה ועוד בגרמנית אין פלא שחברי כנסת ושרים מתקוממים נגד הדברים האלה", אמרה.

מנגד, באופוזיציה, מתחו ביקורת חריפה על הצעד ההפגנתי שבו נקט בנט. ח"כ זהבה גלאון (מרצ), אמרה כי "יש לי הערה על פגיעה בכבוד הכנסת. כשהיה כאן ראש ממשלת קנדה, היו לך ח"כ טיבי הערות וננזפת על-ידי יו"ר הכנסת. סיעת הבית היהודי כולה, ושני שרים יצאו ועוד ח"כ סטרוק נוזפת בח"כ סלומינסקי שהעז להישאר לשבת. אני רוצה למחות על פגיעה בכבוד הכנסת והאיפה ואיפה".

גם בעבודה נרשמה תרעומת. ח"כ חיליק בר אמר כי "ההתנהגות של בנט וחברי הבית היהודי במליאה היא בוטה, מסוכנת ומכוערת, ובוודאי שלא תורמת לישראל ומעמדה. בנט וחבורתו שמחזיקים את הקואליציה ואת כלל העם כבני ערובה ומזיקים להליך השלום באופן קבוע, עברו כל גבול ופגעו בישראל ובקשר הרגיש והפגיע שלה גם כך עם אירופה. אני קורא ליו"ר הכנסת ולוועדת האתיקה לשים סוף לבריונות וליכולתה להכתים את שמה של הכנסת כולה ואת כבודה ולנקוט בהליכים חריפים כנגד בנט וחבריו".