הסדר טיעון: שושן ברבי הורשע בגרימת מוות ברשלנות

ברבי, שדרס למוות 3 הולכות רגל בנתניה, הורשע בגרימת מוות ברשלנות, הפקרה אחרי פגיעה, שיבוש מהלכי משפט, הדחה בחקירה והחזקת סם לצריכה עצמית ■ עפ"י ההסדר נמחק סעיף ההריגה שיוחס לברבי בכתב האישום המקורי

בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע את שושן ברבי - שהואשם כי נהג שיכור ודרס למוות 3 הולכות רגל בנתניה באוגוסט 2012 - ב-3 עבירות גרימת מוות בנהיגה רשלנית, הפקרה אחרי פגיעה, שיבוש מהלכי משפט, הדחה בחקירה, החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית ושימוש בסם מסוכן לצריכה עצמית.

זאת, על-פי הודאתו של ברבי במסגרת הסדר הטיעון שגובש עם הפרקליטות. על-פי ההסדר נמחק מכתב האישום סעיף ההריגה שיוחס לברבי בכתב האישום המקורי.

על-פי כתב האישום, ברבי נהג בפראות ובמהירות גבוהה, כשהוא שיכור, ודרס למוות את סבטלנה יגודייב (56), בתה שושנה (25) ודודתה אלכסנדרה רובינוב (66). לאחר התאונה נמלט ברבי מהמקום ולא הגיש להן סיוע רפואי, ואף שידל חבר שלו להגיע לתחנת המשטרה ולטעון כי הוא זה שנהג ברכב. בהמשך הודה ברבי כי נהג ברכב, אך טען כי לא נהג בפראות ולא היה שיכור.

בחודש שעבר פורסם כי למרות מחאת משפחות ההרוגות בתאונה, הפרקליטות חתמה הסדר הטיעון עם ברבי, בעקבות קשיים ראייתיים בהם נתקלה הפרקליטות במהלך ניהול התיק בבית המשפט.

לאחר ההרשעה ביקש בא-כוחו של ברבי, עו"ד דוד יפתח, כי יוזמן תסקיר שירות המבחן בעניינו של ברבי. "דווקא במקרה הנוכחי, כאשר היה 'עליהום' רציני עליו, ובית המשפט בתוך עמו חי, אנו סבורים כי גוף אובייקטיבי צריך ויכול לתת לבית המשפט תמונה נכונה ומלאה יותר לגבי הנאשם", אמר עו"ד יפתח.

בא-כוח המדינה, עו"ד אביב שרון, אמר כי באופן רגיל היה מתנגד לתסקיר מבחן, במיוחד על רקע העובדה שיש לברבי עבר פלילי מכביד, אך הפעם לצורך שלמות התמונה ועל מנת שבית המשפט ייחשף למלוא הרקע של ברבי, הוא מסכים לקבלת תסקיר.

לדבריו, מדובר ב"נאשם שיש לו שתי הרשעות קודמות, האחרונה מהן היא מ-2011, במסגרתה הוא ריצה 7 חודשי מאסר על עבירות סמים וסיוע; והרשעה קודמת נוספת מ-2010 על השגת גבול פלילי, החזקת כלי פריצה. לא מדובר באדם נורמטיבי".