הנציגה הישראלית במשחק האולסטאר: ריפליי טכנולוגיות

הסטארט-אפ התל-אביבי שפיתח פורמט וידיאו ייחודי חתם הסכם לצילום משחק כוכבי ה-NBA ותחרות ההטבעות; ההסכם מוערך במאות אלפי דולרים

עמרי כספי וגל מקל לא יופיעו כמובן באירועי האולסטאר שייערכו בסוף השבוע הקרוב בניו אורלינס, אבל לישראל תהיה בכל זאת דריסת רגל מרכזית מאוד בחגיגה: חברת הסטארט-אפ ריפליי טכנולוגיות (Replay Technologies) חתמה על הסכם עם ה-NBA ועם חברת טרנר ספורט, המחזיקה בזכויות השידור של האולסטאר, ובמסגרתו תצלם באמצעות טכנולוגיית FreeD את תחרות ההטבעות ביום שבת ואת משחק האולסטאר ביום ראשון. עבור ההסכם, תקבל החברה סכום המוערך במאות אלפי דולרים עבור עבודה של סופשבוע אחד.

הטכנולוגיה הייחודית של ריפליי טכנולוגיות מאפשרת הקלטה ושידור מזוויות חופשיות, כולל כאלו בהן אין כלל מצלמות פיזיות. המשמעות: באמצעות ראייה ממוחשבת ועיבוד תמונה מתקדם, הצופה יכול לקבל כל זווית צילום גם מזווית שבה לא ממוקמת מצלמה או בלתי אפשרי למקם מצלמה. היתרון הנוסף הוא בחיסכון ההפקתי שהחברה מציעה לצילום אירועים - במקום להציב עשרות מצלמות כדי לסקר אירוע מסוים, ניתן להסתפק בפחות מצלמות וכוח אדם ולהשיג כיסוי של 360 מעלות.

בשנתיים האחרונות חתמה החברה על כמה הסכמי שידור ספורטיביים: היא צילמה את תחרויות הקפיצה בהתעמלות במשחקים האולימפיים בלונדון 2012; במהלך עונת 2013 שיתפה פעולה עם רשת YES האמריקאית, המחזיקה בזכויות השידור של קבוצת הבייסבול ניו יורק יאנקיז, ואיפשרה לבמאים המשדרים את משחקי הקבוצה ב"יאנקי סטאדיום" להשתמש בפורמט שפיתחה; בנוסף חתמה על הסכם לשימוש בטכנולוגיה עם קבוצת הפוטבול דאלאס קאובויז עבור שמונת משחקי הבית שלה ב"דאלאס קאובויז סטאדיום", ושידרה בטורנירים מסבב הגולף. לאחר אירועי האולסטאר צפויה החברה להכניס את הטכנולוגיה גם בסבב הטניס העולמי.

במהלך האולסטאר בניו אורלינס תשתמש ריפליי ב-22 מצלמות אולטרה היי-דפינישן 5K (רזולוציה גבוהה פי חמישה מ-HD רגיל).

מנכ"ל החברה, שבסיסה בתל-אביב, הוא אורן חיימוביץ'-יוגב, ובעלי החברה העיקריים מלבדו הם שותפיו המייסדים, שפירא אביב ומתיאו שפירא, וכן קרן הון הסיכון האמריקאית הפרטית Cervin Ventures. החברה מסיימת בימים אלו גיוס של 9 מיליון דולר מקרן הון משפחתית פרטית אמריקאית. ריפליי טכנולוגיות נבחרה במקום השני בטקס פרסי ה-Emmy, בקטגוריית טכנולוגיות שידור פורצות דרך לשנת 2012.

במהלך 2014 צפויה החברה להציג וידאו אינטראקטיבי - דווקא לא בתחום הספורט - שבשונה מטכנולוגיית הווידיאו הסטנדרטית תאפשר לצופה עצמו להפוך לבמאי, לנוע בתוך הסצינה בה הוא צופה ולבחור בעצמו את זווית הצפייה המועדפת עליו. "תדמיינו שיש לכם בבית שלט רחוק או ג'ויסטיק שאיתו אתם מטיסים מצלמת רחף במגרש, כדי לראות את המשחק איך שאתם רוצים לראות אותו", מסביר אביב שפירא, מבעלי החברה, ל"גלובס". שפירא מציין כי "הכניסה לכדורסל זו אבן דרך אסטרטגית עבורינו. זה מכניס אותנו לשלושת ענפי הספורט המובילים בשוק האמריקאי ביחד עם בייסבול ופוטבול".

ברמה האישית, הוא מתאר את סוף השבוע הקרוב בהגשמת חלום. "עד היום התעסקנו באולימפיאדה ולאחר מכן בענפי ספורט אמריקאים קלאסיים. אלה ענפי ספורט שלא ממש גדלנו עליהם בבית. בתור שחקן מכבי ראשון לציון בכדורסל בילדותי, תמיד חלמתי להגיע ל-NBA. מבחינתי זה סוג של הגשמת חלום. בשבוע שעבר, כחלק מתהליך כיול המצלמות, הייתי צריך לשחק במגרש האולסטאר בניו אורליאנס קרוב לשעתיים. אין לי תלונות. זה עוד יום במשרד".