הנהלת חברת החשמל מבקשת לפטר את ראשי ועדי המהנדסים

(עדכון) - זאת, לאחר שמוקדם יותר היום עשרות מהנדסים חסמו בגופם את הכניסה לחדר שבו התכנסה ועדת המשמעת

איקא יכין, סמנכ"ל משאבי אנוש בחברת החשמל, דורש לפטר את יעקב חי ואלי יעקובי, ראשי ועדי המהנדסים בחברה. במכתב ששלח היום (ד') למיקו צרפתי, יו"ר ארגון העובדים הארצי, הוא מציין כי "משעה שלא ניתן לקיים הליך משמעתי לשניים, על רקע ההתנהגות האלימה והבריונית [...] מתבקש ארגון העובדים, בהתאם להוראות חוקת העבודה, לתת הסכמתו לפיטורי השניים, בכפוף לאפשרות שתינתן להם להעלות את טענותיהם בכתב, טרם קבלת החלטה סופית בנדון".

ההתנהגות שמתאר יכין היא פיצוץ הבירור המשמעתי שהיה אמור להיערך מוקדם יותר היום לראשי ועד המהנדסים בחברת החשמל, לאחר שעשרות מהנדסים חסמו בגופם את הכניסה לחדר שבו התכנסה ועדת המשמעת.

יעקב חי מהוועד הצפוני ואלי יעקובי מהוועד הדרומי לא הצליחו להיכנס לחדר הישיבות לאחר שכמה עשרות מהנדסים הופיעו במקום וחסמו את הכניסה, ללא אלימות.

חי ויעקובי זומנו לבירור משמעתי בעקבות ההשתלמויות שנערכו למהנדסים באילת במהלך סופת השלגים. הנהלת החברה שמסוכסכת מזה זמן עם ראשי הוועד הצפוני הודיעה כי תפעל להדחתם לאלתר ומנכ"ל החברה אלי גליקמן אף כינה אותם בוגדים.

ההנהלה טוענת כי ראשי הוועדים הפרו את הוראת המנכ"ל שהורה לבטל השתלמויות עובדים במהלך הסופה. ראשי הוועדים טענו כי לא ביטלו את ההשתלמויות משום שלא קיבלו התחייבות מההנהלה כי הוצאות הביטול יוחזרו להם. כמו כן הם טוענים כי המהנדסים שהשתתפו בהשתלמויות לא נקראו לסייע בעבודות תיקון הנזקים שגרמה הסופה.