Wix מסכמת את 2013: זינוק של 88% בהכנסות

חברת האינטרנט שנסחרת לפי 1.1. מיליארד ד' מצפה להמשיך להפסיד גם ב-2014, אך בינתיים מדווחת על הכנסות גדולות מהצפוי ■ סמנכ"ל הכספים: "גם הרווחיות תגיע, ובגדול"

אחרי שמנייתה זינקה ב-80% מאז ההנפקה הראשונית שלה בנאסד"ק בנובמבר, חברת האינטרנט Wix מפרסמת היום דוחות ראשונים כחברה ציבורית. כצפוי, ההכנסות והגביה (collections) צמחו בשיעור דו-ספרתי בשנת 2013, ולפי תחזית החברה קצב הצמיחה יישאר מהיר גם ב-2014.

Wix סיכמה את 2013 בהפסד, והיא מצפה להמשיך להפסיד גם ב-2014, על רקע השקעות גדולות שהיא מבצעת על מנת להגדיל את נתח השוק שלה ואת הפער הטכנולוגי מהמתחרות. בינתיים, ברבעון הרביעי ההפסד היה גדול בהרבה מצפי האנליסטים, אך גם ההכנסות היו גבוהות מהצפוי.

Wix הוקמה ב-2006 על-ידי האחים אבישי ונדב אברהמי (המנכ"ל וסמנכ"ל מו"פ, בהתאמה) וגיורא קפלן (סמנכ"ל טכנולוגיות). החברה פיתחה פלטפורמה שמאפשרת הקמה של אתר אינטרנט בקלות, שפונה בעיקר לעסקים קטנים. ב-2013 היא רכבה על הסנטימנט החיובי בשוק למניות אינטרנט ויצאה להנפקה בנאסד"ק, במסגרתה גויסו 94 מיליון דולר. לאחר העליות, החברה נסחרת כיום בשווי של 1.1 מיליארד דולר.

את הרבעון הרביעי סיכמה Wix עם הכנסות של 24.9 מיליון דולר - צמיחה של 88% ביחס לרבעון המקביל, ונתון גבוה מצפי השוק שעמד על 23.6 מיליון דולר. ההפסד הנקי Non-GAAP הגיע ל-29 סנט למניה, בעוד שצפי השוק היה ל-15 סנט. סך ההפסד Non-GAAP הגיע ל-7 מיליון דולר, וההפסד GAAP עמד על 10.9 מיליון דולר. ברמה השנתית Wix רשמה הפסד GAAP של 28.7 מיליון דולר על הכנסות של 80.5 מיליון דולר, שהיוו צמיחה שנתית של 84%.

ב-Wix מציגים גם את נתוני הגביה, שצמחו ברבעון ב-82% ל-30.6 מיליון דולר ובשנה כולה גדלו ב-88% ל-98.7 מיליון דולר.

"משקיעים בהגדלת נתחי שוק"

ומה עם הרווחיות? "זה לא בתוכנית שלנו ל-2014", אומר סמנכ"ל הכספים, ליאור שמש. "צריך להבין את המודל שלנו. ב-2013, הצגנו EBITDA מתואם שלילי בסך 18.2 מיליון דולר, אבל מבחינת תזרים מזומנים חופשי עשינו מיליון דולר. גם ההבדל בין ההכנסות השנתיות לגבייה השנתית הוא 18.2 מיליון דולר.

"זה כסף אמיתי שהגיע לחשבון הבנק אבל לא הכרנו בו כהכנסה, כי אלה מנויים שנתיים שההכרה בהכנסה מהם נפרסת לאורך השנה. בעצם, אני משקיע הרבה בשיווק, והגבייה מייצגת יותר במקרה זה, כי ההכנסות היום מייצגות את הוצאות השיווק שהיו לפני חצי שנה-שנה. בשלב מסוים זה יתהפך, כשההכנסות יתקרבו לסכומי הגבייה".

לדברי שמש, "זה לא נכון כרגע להתמקד ברווחיות. אני יכול לצמצם את הוצאות השיווק ולהיות סופר-רווחי. אבל המטרה היא להשקיע בלגדול ולתפוס נתחי שוק, כדי להיות חברה הרבה יותר משמעותית וגדולה מהיום. הרווחיות, מן הסתם, תגיע ובגדול".

בסוף 2013 היו ל-Wix כ-42 מיליון מנויים, מתוכם 790 אלף מנויי פרימיום. "הפלטפורמה שלנו היא הכי גדולה ועדיין נתח השוק שלנו הוא פחות מ-1%, וזה אומר שהפוטנציאל שלנו הוא עצום", אומר שמש. החברה מתכננת להשקיע ב-2014 בהגדלה משמעותית של מספר העובדים (כיום יש לה 600, מתוכם 500 בישראל) כדי לפתח שירותים נוספים, שיגדילו את ההכנסה הממוצעת ממנוי; וכן להשקיע בכניסה לשווקים גיאוגרפיים חדשים.

"2013 הייתה שנת צמיחה, וככל שהזמן עבר הבנו שאנחנו מצליחים לצמוח יותר ממה שחשבנו", אומר שמש. "יחד עם המשאבים שגייסנו בהנפקה, זה בסיס טוב להתחיל את 2014".

התחזית ל-2014 כוללת צמיחה של 59%-62% בהכנסות, ל-127-130 מיליון דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים. הגבייה תגדל ב-47%-57% ל-145-155 מיליון דולר, וה-EBITDA המתואם יהיה שלילי בגובה 38-42 מיליון דולר. ברבעון הראשון Wix צופה הכנסות של 26-27 מיליון דולר.

לאחר ההנפקה, בקופת Wix היו בסוף השנה 101 מיליון דולר. "אנחנו מתכוונים להשקיע את הכסף בתבונה, להמשיך לגדול, ולהגדיל את הפערים מול המתחרים", אומר שמש. "היום Wix גדלה יפה אורגנית, אבל אנו פתוחים לנושא של רכישות".

שמש אומר עוד שהמשקיעים שנכנסו בהנפקה הם "סופר-איכותיים", דוגמת פידליטי. "אלה משקיעים לטווח ארוך שמבינים את המודל שלנו. מעבר לחיזוק הפיננסי, דבר נוסף שההנפקה יצרה הוא מודעות אדירה ל-Wix. היום הרבה יותר קל לנו לגייס עובדים מוכשרים, שזה אתגר משמעותי לחברת היי-טק".

המניה שלכם זינקה בעשרות אחוזים, טוויטר הנפיקה באותה תקופה וטיפסה ביותר מ-100% ואלה ממש לא שתי הדוגמאות היחידות בתחום - זאת לא התחלה של בועה?

"ממש לא. יש עוד כל כך הרבה מה לעשות שם. עולם ה-eCommerce, לדוגמה, ממשיך לצמוח. אני ממש לא חושב שיש פה בועה אלא פוטנציאל אדיר של שוק שעוד יתפתח. שוק האינטרנט מאוד מעניין. אנחנו רואים את כל מה שקורה מסביב: הרבה חברות יוצאות להנפקה, ועוד ועוד חברות קמות. השוק צומח בטירוף כי יש הרבה יותר נגישות לעסקים ולאנשים פרטיים".

התוצאות של WIX
 התוצאות של WIX