מקום טוב באמצע

"קוגר טאון" - בין הסדרות הטובות שעושות כבוד לנשים בנות 40 פלוס

"קוגר טאון", עונה חדשה, ה' 21:55, "הוט 3"

הנה וידוי קטן: יש לי חולשה לקורטני קוקס. היא החלה עוד בנעוריי כשצפיתי בקליפ לשירו של ברוס ספרינגסטין "דאנסינג אין דה דארק" (או "ריקוד בחשיכה", זה היה בתקופה שעדיין נהגו לתרגם שמות שירים למען הילידים) כשמשך את קוקס, אז רק בת 17, אל הבמה ורקד עימה. עשור חלף וקוקס הפציעה ב"חברים", אחת הסדרות המצליחות בתולדות הטלוויזיה ואז, קצת כמו יתר חבריה לסדרה (חוץ מג'ניפר אניסטון), שקעה בתהומות הנשייה, עד שהפציעה עם "צהוב" ומיד אחריה עם "קוגר טאון", עוד סדרה שעושה כבוד לנשים שבגיל 40 פלוס נראות טוב יותר מכפי שנראו כבנות עשרים ומשהו (זה לא בדיוק המקרה הפרטי של קוקס, אבל הכוונה היא לתופעה). מ"עקרות בית נואשות" שהיו הראשונות להביא את התופעה לפריים טיים ועד ל"שוות בקליבלנד" שמותחות אותה עד לעשור השישי, נמצאת "קוגר טאון" במקום טוב באמצע. לגיבורה יש בן שגילו 21, שיוצא עם החברה הטובה שלה, בעל לשעבר שגר בשכנות ויש לו עדיין רלוונטיות לחייה וגם בן זוג חדש. אלא שלמעריצים מסוגי - העלילה היא משנית: בכל פעם שהיא מופיעה בפריים היא נראית לי כמו בת ה-17 שהעלה ספרינגסטין לראשונה אל הבמה.

* ציון: 8

בין בוורלי הילס לתחנה המרכזית הישנה

"ריץ' קידס מבברלי הילס", ו' 16:45; "כך היה" עם בוקי נאה, ו' 18:00, ערוץ 1

אומרים שיהיה קר בשישי אחר-הצהריים עת יתעקש החורף העלוב שלנו על שארית כבודו וישגר מעט קור וגשם. אם אתם דור שני לעושר הבלתי נתפס, כמו ילדי בברלי הילס, אתם יכולים להתכרבל בפרוות מינק, ללגום קצת וודקה עם חתיכות זהב אכילות בתוכה ולחבק את הכלבלב המפונפן. הסדרה החדשה הזאת תביא את סיפורם של בני 20 ומשהו שגדלו ובגרו בתוך עושר מנוון: הם מסתובבים באותם מעגלים חברתיים, נעים בין אותן המסיבות, עסוקים בקניות והוללות ומעוררים ביקורת ושיפוטיות כמעט מעצם הופעתם. יואילו נא עשירי ישראל לצפות, להיגעל ולחשוב האם אינם מגדלים בעצמם ילדים שכאלה?

בקצה השני של הסקאלה, מעט אחרי ה"ריץ קידס", יעלה ויבוא בוקי נאה לאולפנו של יגאל רביד. סיפורו של נאה מוכר, גם הרזומה שלו ככתב פלילים שהפך לסלב (אף שהוא מנסה להציג עצמו כ"אנטי-סלב"), סיוריו המודרכים בתחנה המרכזית הישנה - מוזיאון חי לשאול תחתיות. כל אלה ידועים לציבור, ובכל זאת, גם בפעם העשירית זה מרתק, ובמיוחד אם צופים קודם בתוכנית על הנובו-רישים הצעירים מבברלי הילס ויודעים שבמרחק של כמה דקות נסיעה מהתחנה המרכזית - מתקיימת הגרסה הישראלית שלהם.

* ציון: 8

ואף על-פי כן

"101 ההמצאות ששינו את העולם", שבת 20:45, ערוץ ההיסטוריה

זו הייתה יכולה להיות הזדמנות מרתקת לנהל דיון על יחסי דת ומדע, על פילוסופיה של המדעים ועל שמרנות בתוך הקהילה המדעית עצמה לנוכח גילויים של פורצי דרך, אבל במקום זאת ניאלץ לעצום עין בלתי מכוונת, כמו שאומרים בצבא, ואת השנייה לנעוץ בעדשת הטלסקופ. ה-15 בפברואר הוא יום הולדתו ה-450 של אחד המדענים הבכירים בהיסטוריה: גלילאו גליליי וערוץ ההיסטוריה יקדיש לו פרק מהסדרה "101 ההמצאות ששינו את העולם". מטבע הדברים, מתמקדת התוכנית בהמצאותיו של גלילאו ובראשן - הטלסקופ. התוכנית לכשעצמה טובה ומעניינת את מי שיש לו סקרנות למדע פופולרי, אך אולי היה ראוי למצוא בארכיונים גם דיוקן טלוויזיוני של המדען: מילדותו בפיזה ומשיכתו דווקא ללימודי דת, המעבר ללימודי רפואה ובעקבותיהם מתמטיקה, הנחת הבסיס למדע המודרני המבוסס על תצפיות, וכמובן, העימות הידוע מול הכנסייה על הפרת הצו שאוסר על לימוד והפצת תורת קופרניקוס. אגב, המשפט המפורסם שמיוחס לו: "ואף על-פי כן נוע תנוע", כנראה לא נאמר מעולם, אך מוטב אולי שלא להידרש לכך במדינת "טוב למות בעד ארצנו".

* ציון: 9