כמעט לכל אחד: מיני מבחן לשברולט טראקס 1.4 טורבו

הגרסה החזקה של הטראקס מספקת פתרון גם לסבא וסבתא וגם לנכדים, המחיר עלול להיות בעייתי

ב-2013 נמכרו בארץ כמעט 10,000 ג'יפים קומפקטיים - זינוק מטאורי לאור העובדה שעד לפני כשלוש שנים הסגמנט הזה (כמעט) לא היה קיים כאן. סוד ההצלחה הוא הפנייה לקהלי יעד שונים: לצעירים כרכבי שעשועים מעוצבים; למשפחות, כתחליף ראוי למשפחתית הקלאסית עם, עם ערך מוסף של "רכב טיולים"; ולפנסיונרים המחפשים כלי נוח ליציאה/כניסה ולטיפוס על מדרכות.

שברולט טראקס, שנחתה כאן בשנה שעברה, היא דוגמה טובה. היא נראית כגרסה מוקטנת של אחותה הגדולה קפטיבה עם גובה מכובד, חרטום כביש שטח אגרסיבי, גלגלים רציניים וכנפיים תפוחות.

גובה תא הנוסעים יתקבל בברכה על ידי הסבא והסבתא. סף הכניסה לא גבוה מדי, אבל גם לא נמוך כמו ברכב פרטי ומאפשר כניסה/יציאה בתנוחה זקופה למדי, מבלי לחבוט את הראש במפתן הדלת. תנוחת הישיבה הגבוהה מעניקה תחושת ביטחון, שאינה אופיינית לרכב שאורכו הכולל 4.25 מ' בלבד. התחושה בתא מרווחת להפתיע, אף שמרחב הברכיים מאחור נופל מזה של משפחתית טיפוסית. תא המטען בנפח של סופר מיני, אם כי קיפול המושב האחורי מפנה חלל רציני.

עמדת הפיקוד מעוצבת בקווים נאים ואופנתיים והאבזור התקני כולל בין השאר מסך מגע צבעוני. פרט לכך הגימור טיפוסי לרכב עממי של שברולט: משטחים נרחבים של פלסטיק נוקשה וזול למגע, דלתות שלעתים זקוקות לטריקה חוזרת.

גרסת המבחן צוידה במנוע 1.4 ליטר טורבו בהספק 140 כ"ס, שנחשב למתקדם של שברולט. זהו מנוע נמרץ ושופע מומנט, שמעניק לכלי הקומפקטי מרץ מפתיע. תגובת הדוושה מיידית, הדחף נבנה בצורה לינארית, הזינוק מעמידה ל-100 קמ"ש אורך פחות מ-10 שניות - הנתון הטוב ביותר בפלח שלו - ועליות תלולות עוברות ללא מאמץ. זה אמנם לא מנוע שקט במיוחד תחת עומס, אבל ברוב המקרים הוא משייט בשלווה.

תיבת ההילוכים האוטומטית בת 6 המהירויות אינה החלקה מסוגה, אך עדיפה על התיבות הרציפות והרובוטיות האופייניות לפלח. מי שירצה להתקרב לצריכת הדלק המוצהרת (כ-15 קילומטרים לליטר) יצטרך רגל קלה מאוד על דוושת התאוצה.

השלדה מדויקת יחסית ונעימה לנהיגה נמרצת, למרות ההגה הקל, אבל נדרשת התחשבות: השילוב בין גובה נכבד, מרכב קצר ופניות מהירות, עלול להכניס את היושבים מאחור למצוקה נוסח ראפטינג בנהר גועש. נוחות הנסיעה סבירה ברוב התנאים אך בולמי הזעזועים מתקשים להתמודד עם מהמורות קשות.

מחיר של 140 אלף שקל מציב אותה ברף העליון של הפלח, וקרוב מדי לכלים גדולים יותר כמו ניסן קאשקאי ושות'.