רדיו ללא הפסקה לבג"ץ: לבטל את הקנס לנתן זהבי

זהבי אמר דברים חריפים לח"כ ישראל אייכלר שדיבר נגד יורם קניוק - והתחנה נקנסה ב-75 אלף שקל ■ לטענת רדיו ללא הפסקה, הקנסות שהטילה הרשות השנייה על התחנה בגין דבריו של זהבי מהווים פגיעה בחופש הביטוי

רדיו ללא הפסקה עתר לבג"ץ נגד הרשות השנייה, בטענה כי הקנסות שהטילה על התחנה בגין התבטאויות של השדרן נתן זהבי מהווים פגיעה בחופש הביטוי.

"מדיניותן של הרשות השנייה ומועצת הרשות השנייה טומנת בחובה השלכות רוחב משמעותיות אשר אינן מוגבלות להתבטאות הפרטנית, מדיניותן גורמת ליצירת אפקט מצנן של ממש על חופש הביטוי הכללי ועל חופש ביטוי הבעת דעות חריגות בפרט", נטען בעתירה.

על-פי תגובת התחנה, דברי של זהבי, שנאמרו בשידור תוכניתו "זהבי עצבני" ב-11 ביוני 2013, היו תגובה לדבריו הפוגעניים של ח"כ ישראל אייכלר. חבר הכנסת מיהדות התורה אמר מעל בימת הכנסת, בעקבות מותו של הסופר יורם קניוק, כי "כשאני שומע שמת אחד משונאי היהדות, שהצהיר על עצמו שהוא רוצה להיות חסר דת, שנישא לנוכריה... וכשהוא מת, שרת התרבות באה ומספידה את ההפסד הגדול ששונא היהודים הזה מת - זה לא ייאמן כי יסופר...".

זהבי אמר בתגובה בתוכניתו לאייכלר: "אחרי שתמות, מה יישאר ממך? איזה חותם תשאיר על התרבות? כלום, נאדה, גורנישט. ככה נראית הכנסת, וככה נראים חבריה, ואם אתה חבר כנסת של מדינת ישראל, 'טפו עלק' אומרים בערבית. טפו עלק! גם יריקה אתה לא שווה. סמרטוט, חלאה, זוהמה!... בושה וכלימה למדינת ישראל שעם מנהיגיה נמנים אנשים כמו אייכלר. לא הרב, ולא חבר הכנסת ולא אמו. הייכלר, הייכלר, הייכלר, הייכלר, הייכלר!".

בגין דברים אלה נקנס זהבי על-ידי הרשות השנייה ב-25 אלף שקל, בעקבות תלונה של אייכלר נגדו. לאחר ערעור של רדיו ללא הפסקה, החליטה ועדת הערר של מועצת הרשות השנייה בראשות ד"ר דליה זליקוביץ' לשלש את הקנס ל-75 אלף שקל.

"החלטת הרשות פוגעת בזכויותיה החוקתיות של התחנה, בזכויותיו החוקתיות של השדרן ובזכויותיו החוקתיות של כלל הציבור בישראל, באופן שאינו עולה בקנה אחד עם המשטר החוקתי של מדינת ישראל", נכתב בעתירה לבג"ץ.

על-פי העתירה, שהוגשה באמצעות עורכי הדין רם ז'אן, גלעד רונן ודני רזניקוב ממשרד עמר, רייטר, ז'אן שוכטוביץ ושות' ועו"ד ד"ר הלל סומר, חופש הביטוי חל גם על התבטאויות קשות.

כמו כן התייחסה העתירה לראיון שנתנה ד"ר זליקוביץ' לאתר אייס, ובו אמרה כי היא נכנסה "באמאמא" של התחנה. דברים אלה, על פניו, מוכיחים כי לזליקוביץ' יש דעה מוקדמת על תחנת רדיו לא הפסקה, ולכן, נטען, בהחלטתה הייתה נגועה בשיקולים זרים.

על כן דורשת התחנה, בראשותו של אייל פאר, להוציא צו על-תנאי נגד החלטת הרשות ולקבל את פרוטוקול הדיונים בעניין.