שופט בימ"ש השלום שאל עדה: "תגידי לי - את זונה?"

גלי צה"ל: שופט השלום בבאר-שבע, ישעיהו טישלר, ייאלץ לפרוש מתפקידו עקב ריבוי תלונות שהצטברו נגדו ■ שאל אישה שהעידה בפניו האם היא זונה

זה קרה ביום רביעי לפני פחות משבועיים. בעת שרבקה לוין היתה בעיצומה של עדות, שופט בית משפט השלום בבאר-שבע, ישעיהו טישלר, פנה אליה ואמר, כפי שהיא סיפרה לגלי צה"ל: "תגידי לי - את זונה? סתם רציתי לדעת". לדברי לוין, השופט הצביע על מקום מושבה בעת שאמר את הדברים.

כל הנוכחים באולם, בהם ילדיה וקרובי משפחתה של לוין, הוכו בתדהמה. "אני מרגישה עלבון", סיפרה לוין, "אני באתי לבית המשפט בשביל לברר סוגייה שבשבילה קיים בית משפט". לדבריה, היא הרגישה עלבון גדול. "זה היה ממש כאילו הגעתי לשוק", סיפרה.

לוין לא מצליחה להירגע. היא לא מבינה איך שופט נוהג כך בעדה באמצע הדיון. "אני רוצה לשאול את השופט - מה חשבת כשקראת לי זונה? האם היית שואל שאלה כזאת גבר?", הוסיפה.

הבוקר (א') אומרת לוין לגלי צה"ל כי השופט טישלר לא רק שלא יכול להמשיך לדון בעניינה, שכן אין לה אמון בו וגם לא תוכל להסתכל בעיניו, אלא שנציב תלונות הציבור על שופטים חייב להפסיק את עבודתו של השופט לאלתר.

מדוברות בתי המשפט נמסר בתגובה: "בלי תלונה שהוגשה לנציב תלונות השופטים, לא נוכל להתייחס לגופו של עניין".

למרות זאת, לגלי צה"ל נודע כי השופט כבר חתם על פרישה מוקדמת בשל תלונות נוספות נגדו. זה יקרה מיד כשיסיים לדון בתיקים בהם החל לטפל.

נשאלת השאלה, האם שופט שנוהג כפי שנהג בגברת לוין, וממה שעולה מעדויות נוספות שהגיעו לידי גלי צה"ל על התנהלותו כלפי עדים, ראוי שימשיך לשבת על כס השיפוט ואפילו יום אחד נוסף.