הנאסד"ק יוביל תיקון?

הסערה שתגרום לירידה של מדד ת"א 25 יכולה להגיע בשבוע הבא מוול סטריט ■ מניות חברות הצרכנות האמריקאיות יורדות, כך שמתחת לפני השטח של המדדים, מגמת ירידה מתפתחת

אחרי פריצת סרק אחת של 1,350, תל אביב 25 ירד מתחת לרמה הזו ונשאר מתחתיה. נראה שהכיוון הכללי הוא המשך ירידה. 1,250-1,263 זה אזור התמיכה המשמעותי. מהלך מתחת ל-1,234 יחשב סימן דובי במיוחד.

פתחנו עם תל אביב 25 מטעמי לוקאליות אבל הסערה שתגרום לירידה שלו, יכולה להגיע בשבוע הבא מוול סטריט. דברים מוזרים קורים שם. בדבר אחד אין כבר ספק, מניות חברות הצרכנות האמריקאיות יורדות בהכללה כך שמתחת לפני השטח של המדדים, מגמת ירידה מתפתחת. המדדים עולים בזכות מניות טכנולוגיה, תשתיות ציבוריות, אנרגיה וחומרי גלם, לרבות עליית מניות הזהב שהיא לכשעצמה מעניינת מאוד.

את הזרקור היום נכוון למדד הנאסד"ק. שימו לב לגרף שלו, לרמת ההתנגדות המשורטטת עליו ולסיכוי שמתהווה שם פיסגה כפולה. עכשיו תשאלו את עצמכם אם אחרי מהלך עליה כל כך חד, והתנגדות כל כך משמעותית, הנאסד"ק יכול לפרוץ אותה ללא תיקון בריא למטה. קשה לחשוב על האפשרות הזו. אם מניות הטכנולוגיה יצטרפו למניות הצרכנות ויתחילו לרדת, נראה שביחד הם יכריעו את המדדים. תזכרו גם שאנחנו נמצאים בחודש פברואר, חודש ינואר היה אסון בכל הקשור לסטטיסטיקה של התנהגות השוק בחודש זה והמשמעות שלה להמשך השנה כך שנראה לנו שהימור על ירידת השוק הוא בטוח יותר. בקניון המניות השלמנו רכישת הגנות על התיק עם אופציות PUT 178 SPY לפקיעה של ה-07 למרץ ומימנו אותן עם כתיבת אופציות CALL 183.

מניות לעכשיו

ברמת המניות אנחנו עדיין בעד מניות של סחורות ואנרגיה שמשרתות אותנו נאמנה. אפשרות טובה לפוזיציה של סחורות חקלאיות היא ה-ETF שהסמבול שלה DBA אשר נותנת חשיפה למגוון סחורות. נכון שלפעמים עליית סחורה אחת מתקזזת על ידי ירידת סחורה אחרת אבל בסך הכל המגמה היא מגמת עליה ונראה שמדובר במשחק טוב לחודשים הקרובים. אל מניות האנרגיה והסחורות הוספנו חשיפה לסקטור התשתיות הציבורית עם ה-ETF שהסימבול שלה XLU. נראה שבתקופה הקרובה היא תניב תשואה עודפת על השוק.

זיו סגל, מנכ"ל משותף בחברת BePlusDo-פיתוח כלים וטכנולוגיות אימון ואסטרטג ההשקעות של קרן הגידור Green Ocean. ziv@beplusdo.co.il. אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.