חוזרים למניות: גיוסים של 200 מ' ש' לקרנות מנייתיות

תעשיית קרנות הנאמנות (כולל הכספיות) רשמה ירידה של כ-20% בקצב הגיוסים בשבוע שעבר בעיקר על רקע הפדיונות באפיק השקלי, ורשמה גיוסים של 1.1 מיליארד שקל בהובלת קרנות אג"ח כללי ואג"ח מדינה

שבוע המסחר הקודם התאפיין במגמה חיובית שהתבטאה בעליות במדדי אגרות החוב הממשלתיות והקונצרניות ובהמשך לכך עליות במדדי המניות בארץ ובעולם. תעשיית קרנות הנאמנות (כולל הכספיות) רשמה ירידה של כ-20% בקצב הגיוסים בעיקר על רקע הפדיונות באפיק השקלי, זאת לאחר שרשמה גיוסים של 1.1 מיליארד שקל בהובלת קרנות אג"ח כללי ואג"ח מדינה. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב דש.

קרנות אג"ח כללי, בדגש על קרנות מעורבות עם חשיפה מנייתית, קרנות 10/90 וכו', הציגו בשבוע שעבר גיוסים של כ-680 מיליון שקל המסתכמים לכ-1.1 מיליארד שקל מתחילת החודש.

מנגד, האפיק השקלי איבד כ-280 מיליון שקל. למרות זאת, מתחילת החודש האפיק השקלי מציג גיוסים של כ-310 מיליון שקל.

בעקבות התשואה החיובית במדדי אגרות החוב הקונצרניות, המשקיעים הגבירו את הזרמת הכספים לקרנות הקונצרניות וכתוצאה מכך נרשם בשבוע שעבר גיוס נאה של כ-150 מיליון שקל. זאת, לעומת גיוסים של כ-10 מיליון שקל בלבד בשבוע הקודם. הקרנות המחקות על מדדי אג"ח קונצרני גייסו בשבוע שעבר כ-80 מיליון שקל.

בעקבות העליות במדדי המניות בארץ ובחו"ל, המשקיעים חזרו להגדיל חשיפה למניות, והקרנות המנייתיות גייסו בשבוע שעבר כ-200 מיליון שקל, זאת לעומד פדיונות של כ-40 מיליון שקל בשבוע הקודם. עיקר הגיוסים התרכזו בקרנות מניות חו"ל. הקרנות המחקות על מדדי המניות גייסו כ-70 מיליון שקל.

קרנות אג"ח מדינה שמרו על קצב גיוסים זהה לעומת השבוע הקודם, זאת לאחר שגייסו כ-320 מיליון שקל וכ-660 מיליון שקל מתחילת החודש.