מהלך דרמטי של הוט: שיחות לחו"ל ללא הגבלה ב-10 שקלים

מדובר בשיחות לנייחים בלבד, אך החבילה כוללת גם שיחות לניידים בארה"ב וקנדה ■ שיחות לניידים בשאר המדינות יהיו כרוכות בתשלום של 65 אגורות בממוצע לדקה ■ שוק השיחות הבינלאומיות מוערך בכ-900 מיליון שקל בשנה

האם הוט תעשה לשוק השיחות הבינלאומיות מה שגולן טלקום עשתה לשוק הסלולר? החברה החלה היום (א') מהלך דרמטי, כשהיא מציעה שיחות ל-31 יעדים בחו"ל ללא הגבלה במחיר של 10 שקלים בחודש.

מדובר בשיחות לטלפונים נייחים במרבית היעדים שברשימה, והחיוג לארה"ב ולקנדה כולל גם את האפשרות להתקשר למספרים סלולריים מבלי לשלם תוספת מחיר.

מחירי השיחות בחיוג לחו"ל מצויים בשחיקה מתמדת. הספקיות העיקריות הן בזק בינלאומי (014), סמייל (012) ונטוויז'ן (013).

הוט יצאה בחבילה החדשה תחת המותג הוט 017. השירות ניתן בחיוג מקו נייח או נייד ומיועד ללקוחות כל החברות, גם למי שמחזיק קו ביתי של בזק - זאת בכפוף לרכישת החבילה שמחירה כאמור 10 שקלים בחודש בעבור שיחות ללא הגבלה לטלפונים נייחים במגוון יעדים בארה"ב, במזרח הרחוק ובאירופה.

עם היעדים הנכללים בחבילה נמנים אוסטריה, אוסטרליה, איטליה, אירלנד, ארגנטינה, ארה"ב, בלגיה, בריטניה, גרמניה , דנמרק, דרום אפריקה, הולנד, הונג-קונג, הונגריה, הוותיקן, טורקיה, טאיוואן, יוון, לוקסמבורג, מלטה, נורבגיה, ניו-זילנד, סינגפור, ספרד, פולין, פורטוגל, צרפת, קנדה, רוסיה, שוודיה ושווייץ.

עוד כוללת החבילה שיחות לטלפונים ניידים בארה"ב וקנדה, כאשר שיחות לניידים בשאר המדינות או שיחות למדינות שלא כלולות ברשימה יהיו כרוכות בתשלום של 65 אגורות בממוצע לדקה.

משלמים בכל מקרה

חשוב לציין כי מהפכת הסלולר כוללת תוכניות ללא הגבלה שברובן נכללות גם שיחות לחו"ל, כך שבעבור צרכנים רבים, תשלום קבוע לאחת מספקיות השיחות לחו"ל הוא בבחינת מיותר. הדגש הוא בעיקר בעבור מי שמטלפן מהבית.

היתרון במחיר של הוט 017 (בדומה אגב למחיר האחיד של ספקית האינטרנט הוט נט העומד על 20 שקל לכל מהירויות הגלישה) גדל ככל שמשווים את המחיר בין צרכנים שמחייגים הרבה לחו"ל, כלומר מאות דקות שיחה מדי חודש.

יתרון ברור של תעריף מהסוג הזה הוא שהתשלום (בחיוג לנייח) ידוע מראש ומסתכם ב-10 שקלים בחודש, ואגב הוא נגבה בכל מקרה, בין אם חייגתם בין אם לאו.

היתרון של התמחור הזה, בעבור המרבים לדבר, הוא ביחס למודל התמחור של המתחרות הבנוי ממחיר בסיס הכולל בנק דקות ותעריפי חריגה עם סיומו (כך בבזק בינלאומי), או מתשלום קבוע וסמלי בחודש ותוספת של 5-15 אגורות לכל דקת שיחה (בנטוויז'ן או בסמייל).

מבדיקה של שימוש בקו ל-100 דקות בחודש בחיוג לטלפון נייח עולה כי מחיר הוט הוא הנמוך ביותר - קצת פחות ממחיר 012 סמייל שיעמוד על כ-11 שקל, מחיר 013 (לחודש ראשון בלבד) יהיה כ-12 שקל, ומחיר 014 יהיה 13 שקל בחודש. הפערים זניחים וכאמור יגדלו בחיוג תדיר יותר לחו"ל.

מניתוח שערכה חברת הייעוץ TASC בעבור הוט עולה כי שוק השיחות הבינלאומיות מוערך ב-900 מיליון שקל בשנה. כשני שלישים מההכנסות הינן מהמגזר הפרטי, והשליש האחר מהמגזר העסקי. יותר מ-50% מהשיחות הבינלאומיות נעשות מקווים נייחים, וכ-85% מהשיחות מבוצעות אל יעדים נייחים.

כמה עולה להתקשר לחו
 כמה עולה להתקשר לחו