מדד התחבורה: הטרנד הכי חם בכבישים - חונים ונוסעים

בעוד שהשימוש באמצעי התחבורה האחרים עלה וירד במשך שבעת החודשים שבהם אנו אוספים את הנתונים, נתוני החונים ונוסעים בשאטל רשמו עלייה לאורך כל התקופה

הנתון המעניין החודש הוא דווקא זה שלא חל בו כל שינוי - מספר המשתמשים ב"שאטלים" שנותנת בחינם החברה המפעילה את הנתיב המהיר בכניסה לתל אביב ממזרח. הכמות היציבה של החונים-נוסעים מעניינת על רקע השינויים שנרשמו באמצעי התחבורה האחרים: ירידה משמעותית בנסיעה ברכבת (11%) בהשוואה לשיא בחודש שעבר, ירידה ניכרת במשתמשי הנתיב המהיר (8%)ובנתיבי איילון (1.5%), והעלייה הזניחה בכביש 6 (1.1%). ינואר היה חודש מלא ו"ארוך" (22 ימי עבודה), נטול חגים ובלי אירועי מזג אוויר מיוחדים, כך שאפשר לראות בו חודש מייצג.

בעוד שהשימוש באמצעי התחבורה האחרים עלה וירד במשך שבעת החודשים שבהם אנו אוספים את הנתונים, נתוני החונים ונוסעים בשאטל רשמו עלייה לאורך כל התקופה. אולי כבר אפשר להצביע על מגמה של יציבות בבחירת נוסעים להגיע לפאתי העיר במכונית הפרטית, ולהמשיך משם באמצעי תחבורה אחרים. הנחה זו משתלבת עם העליות בשימוש באופניים ובמוניות.

את הזינוק בשימוש במיזם התל אביבי להשכרת אופניים מסביר גם החורף האביבי שמיטיב עם רוכבים. גט-טקסי, אפליקציית המוניות, ממשיכה להתרחב, והחודש הכריזה כי "היא יוצאת מהסלולר" ותאפשר, בנוסף להזמנת מוניות דרך הטלפון החכם, הזמנה ממתקנים ייעודיים שיותקנו במגדלי משרדים רבי קומות.

מדד התחבורה
 מדד התחבורה