הבחירות בבזק: שלמה כפיר החליט להתמודד

מוטי כהן, שנמצא תחת השעיה ניסה עד הרגע האחרון להשיג את הסכמת בית הדין לעבודה שיאפשר לו להתחרות בבחירות אולם נדחה

שלמה כפיר, יו"ר ועד העובדים בבזק, יתמודד בבחירות הקרובות לראשות ועד העובדים של החברה שייערכו בחודש הבא. יריבו המושבע, מוטי כהן, שנמצא תחת השעיה ניסה עד הרגע האחרון להשיג את הסכמת בית הדין לעבודה שיאפשר לו להתחרות בבחירות ואולם נדחה.

בעקבות זאת הגיש כהן בקשה לוועדת הבחירות בבזק, וזאת למרות שרוב הסיכויים שהוועדה לא תאפשר לו להתמודד לאחר שההסתדרות קבעה כך. במידה והוועדה תדחה את מועמדותו, מה שכנראה יקרה, צפוי כהן לפנות לרשות השיפוט של ההסתדרות בערעור, ואולם לנוכח עמדת ההסתדרות נראה שרשות השיפוט תתמיד בסירוב.

בינתיים כהן לא מרים ידיים ורשימה מטעמו צפויה להתמודד בבחירות במחוז ירושלים. כהן מוביל רשימה באמצעות מספר 2 שלו במחוז, יהודה ויצמן. על פי הערכות בבזק, במידה וויצמן יזכה, אזי הוא יתפטר מתפקידו ברגע שכהן יחזור מההשעיה בחודש יולי הקרוב, ואז ייערכו בחירות חדשות במחוז ירושלים שבהן כהן מתכוון להתמודד מחדש. וויצמן מסר ל"גלובס" כי בכוונתו להתמודד עד הסוף ובמידה ויזכה - אין בכוונתו להתפטר.

כהן הושעה מבזק על ידי בית הדין הפנימי של החברה, לאחר שנמצא אשם בהתנהגות בלתי ראויה לתקופה של 7 חודשים. ערעור שהגיש נגד חומרת העונש ממשיך להתנהל. כהן טוען שמתנהל נגדו מסע מכוון על ידי שלמה כפיר במטרה להוציאו מבזק.

היום הוא אמר בתגובה כי "בכל מצב יש לנו קבוצה של הועד שתרוץ בשם שלי והיא תעשה את המירב והמיטב. כפיר הביא מועמד מתל אביב לירושלים. זו התערבות בוטה של ראש ארגון, אבל אל דאגה העובדים יודעים במי לבחור. אני רואה פה קו פרשת המים. זה להפקיר את הארגון. איך יכול להיות שבמחוז תל אביב של כפיר אף אחד אחר לא הגיש מועמדות להתמודד מולו?. טובת העובדים עומדת לנגד עיניי ואני לא מרים ידיים. ישנם אתגרים רבים העומדים בפני הארגון והעובדים, וההנהלה משתפת פעולה עם כפיר על מנת להחליש את העובדים".