אלי ציפורי זכה בפרס התקשורת הכלכלית האיכותית

ציפורי, סגן העורך הראשי של "גלובס", קיבל את הפרס לתקשורת כלכלית איכותית מעמותת זכות הציבור לדעת ■ "בזכות אלי ציפורי, שלא חשש להתעמת עם הגופים העשירים, חסך הציבור הישראלי מיליארד שקל בשנה"

"'גלובס' עושה ככל שביכולתו לחשוף נושאים מתחת לזרקור, כדי שתהיה לנו כלכלה טובה יותר, כלכלה בשירות האזרחים" - כך אמר הערב (א') סגן העורך הראשי של "גלובס", אלי ציפורי, בנאום קבלת פרס לתקשורת כלכלית איכותית מעמותת זכות הציבור לדעת.

שמואל סלבין, שהעניק לציפורי את הפרס, אמר כי זו הפעם הראשונה שהזוכה נבחר פה-אחד. "כתיבתו של ציפורי ביקורתית וללא משוא-פנים וללא חשש מלחצים", אמר סלבין על הבחירה, והוסיף כי בזכות ציפורי, שלא חשש להתעמת עם הגופים העשירים והמשפיעים ביותר, חסך הציבור הישראלי מיליארד שקל בשנה.

ציפורי הודה לחברי ועדת הפרס ולעומד בראשה, סלבין, והקדיש את הפרס לחיים בר-און, מו"ל "גלובס" הראשון, שהשבוע מלאו 16 שנה למותו.

ציפורי ציטט ממאמרה של בתו של בר-און, אלונה בר-און, וכינה אותו "סוציאליסט שהקים עיתון כלכלי". "חיים תרם תרומה אדירה לפיתוח השיח הכלכלי, גם כשלא תאמו את דעתו. כמי שהייתה לו זכות לעבוד איתו, הוא עשה זאת בצניעות, והצניעות הזו מלווה את 'גלובס' עד היום".

ציפורי הביע תקווה כי הפרס הזה מגשים את משאלתו של חיים בר-און לשרת את הציבור. "למדתי שעיתונאים אינם קדושים ולא משיחים, לפעמים אנחנו מפריזים, ולפעמים אנחנו טועים. כתבתי אינספור מאמרים ותקפתי לא מעט אנשים. אם טעיתי תיקנתי, וזו הזדמנות להגיד מול הקהל הזה: אם מישהו נפגע מביקורת שלא הייתה מוצדקת, אני מצטער על כך", אמר.

ד"ר גיא בכור, שזכה בפרס על ביקורת התקשורת, אמר בנאומו: "המציאות הפכה מדומיינת, והדימיון למציאות וכל זה באמתלה של העיתונות. בתקשורת הממסדית בישראל הרע תמיד יודגש, ואילו הטוב מוצנע".

ואילו דרור אידר, איש "ישראל היום", שזכה גם הוא בפרס, הודה לשלדון אדלסון ולראשי המערכת ואמר: "אני לא בתקופה אישית טובה, והחיבוק שלכם מחזק אותי. לא חשבתי להיות איש תקשורת, רציתי לכתוב ספרים. מאז עמדתי על דעתי הפוליטית, חוויתי השתקה. חוויתי אלימות שמטרתה הייתה להשתיק אותי. נוכח ההשתקה בלטה העובדה שבכל מערכת הבחירות זכה הציבור שאני נמנה עמו לרוב. עד למכבר לא היה לזה ביטוי בתקשורת, וזה לא הפריע לקומיסרים שהשתיקו אותנו". לדבריו, "איננו עוסקים בעיתונות, אלא במלחמת תרבות".