היזם ישראל לוי רכש את בניין בזק בת"א מחבס ב-46.6 מ' ש'

הנכס נמכר במסגרת הליך פירוק חברת חבס מנכסיה, לאחר שנקלעה לקשיים כלכליים ■ מדובר בנכס אותו רכשה חבס בשנת 2007 מידי בזק. הנכס כולל שטח של 2.7 דונם ועליו בניין בשטח 7000 מ"ר בנוי, מתוכם 2000 מ"ר מרתפים

היזם ישראל לוי רכש את בניין בזק ברחוב לינקולן פינת יהודה הלוי בתל אביב תמורת 46.6 מיליון שקל כולל מע"מ. הנכס נמכר במסגרת הליך הפירוק, אליו נקלעה חברת חבס, אותו ניהלו מפרקי החברה עו"ד גיל אורן ממשרד יגאל ארנון ועו"ד גיא גיסין. לוי זכה בהתמחרות שנערכה מוקדם יותר היום והוכרז כזוכה בנכס, ובימים הקרובים תוגש בקשה לאישור המכר לבית המשפט.

מדובר בנכס אותו רכשה חבס בשנת 2007 מידי בזק. הנכס כולל שטח של 2.7 דונם ועליו בניין בשטח 7000 מ"ר בנוי, מתוכם 2000 מ"ר מרתפים. הבניין אכלס בעבר את מוקדי השירות ואת המרכזיות של בזק וכיום פועל בו סניף של דואר ישראל. יעוד הקרקע מוגדר "שימושים מיוחדים" המאפשר הקמת דיור מוגן, קופת חולים או מוסדות חינוך.

חבס ניסתה במשך שנים לקדם תוכנית לשינוי יעוד הנכס שנותר בבעלותה מ"שימושים מיוחדים" למגורים, תחום התמחותה של חבס (לאחר שהקימה פרויקטים שזכו להצלחה כמו מגדלי YOO ורוטשילד 1), אך לאכזבתה עיריית תל אביב לא מעוניינת בשינוי יעוד הקרקע למגורים. בתקופה שטרם כניסתה לקשיים כלכליים ניסתה חבס לעניין גורמים שונים בשוק הנדל"ן בנכס, ביניהם את חברת עזריאלי שאישרה בעבר כי היא בוחנת רכישה של נכסים לטובת הקמת רשת דיור מוגן תחת מותג עזריאלי. שווי הנכס בספרי החברה עמד על 41 מיליון שקל.

על פי הערכות, לוי המתמחה גם בתחום המלונאות, יגיש לעיריית תל אביב תוכנית להקמת מלון על המגרש. עיריית תל אביב מעודדת ומקדמת נמרצות תוכניות להסבת בניינים באזור למלונות בוטיק, בין היתר באזור רוטשילד הסמוך לבניין. לוי רכש לפני מספר שנים את בניין המשטרה בצפון רחוב דיזניגוף אותו הוא יסב בקרוב לפרויקט הכולל מגורים ומלונאות.

עוה"ד אורן וגיסין מסרו כי: "אנו שבעי רצון על התוצאה אשר תשרת את חוב החברה לנושיה. הליך ההתמחרות שביצענו הוכיח את עצמו. במהלך ההתחרות התמודדו על הנכס מספר גופים, כאשר ההצעה הזוכה הינה גבוהה בלמעלה מ-20% מההצעה ההתחלתית".