מדד מנהלי הרכש עלה ל-49.5 נקודות בינואר

השיפור העיקרי במדד נבע מעלייה ברכיב הביקושים ליצוא שעלה ב-7.7 נקודות ל-48.6 נקודות

הפעילות הכלכלית במשק עדיין בהאטה: מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש עלה ב-2.7 נקודות בינואר לרמה של 49.5 נק'. מדד מתחת ל-50 נק' מצביעה על התכווצות בפעילות התעשייתית ומעל ל-50 נק' - התרחבות בפעילות.

השיפור העיקרי במדד נבע מעלייה ברכיב הביקושים ליצוא שעלה ב-7.7 נקודות ל-48.6 נק'. רכיב תפוקות הייצור נמצא מזה 8 חודשים במגמת התרחבות ואילו רכיב התעסוקה ירד בינואר ב-6.3 נקודות ושב להצביע על התכווצות.

מדד מנהלי הרכש העולמי שמפרסם בנק JP מורגן נותר יציב בינואר 2014 ברמה של 52.9 נקודות. המדד ממשיך להצביע על התרחבות ברכיבי ההזמנות החדשות ליצוא, הייצור והתעסוקה. בארה"ב רשם המדד ירידה זה החודש השני ברציפות בעוד שבגוש האירו התעצמה מגמת ההתרחבות במדד. בסין ירד החודש מדד מנהלי הרכש מתחת לרמת ה-50 נקודות.

"מדד מנהלי הרכש עלה בינואר ורמתו מתקרבת ל-50 נקודות", כלכלני בנק הפועלים. "השיפור בלט החודש בביקושים ליצוא אם כי אלו נותרו עדיין מתחת לרמת 50 נק'. האינדיקטורים הכלכליים האחרונים לפעילות הכלכלית מצביעים על שיפור מסוים שבולט בעיקר ביצוא התעשייתי. גם האינדיקטורים לביקושים המקומיים היו טובים יחסית, וזה השתקף בעלייה בגביית המסים בחודש ינואר.

"נתוני הצמיחה לרבעון הרביעי של השנה היו מאכזבים במידת מה - 2.3% - נתון גבוה רק במעט מהצמיחה ברבעון השלישי. יחד עם זאת, ניכרת עלייה נאה ביצוא ובהשקעות וגם הצריכה הפרטית עלתה באופן מתון. לכן, אנו מעריכים כי קיימת מגמה של עלייה בצמיחת המשק, ככל הנראה על רקע שיפור בסביבה הגלובלית".

מדד מנהלי הרכש
 מדד מנהלי הרכש