"צינור לילה" ו"סטטוסים מצייצים" פתחו בקמפיין נגד איקיוטק

במסגרת הקמפיין מצטלמים אנשים עם הכרזה: "בן אופק, המשחק נגמר" ■ בתוך כך, איקיוטק תבעה 1,100 שקל מלקוחה לכאורה - ואז משכה את התביעה

אלפי אנשים, שקיבלו בחודשים האחרונים תביעות לתשלום מחברת איקיוטק (לשעבר "במרום הפקות"), נחשפים לאיומים בתביעה מול בתי המשפט. מדוע, אם כך, מבקשת כעת איקיוטק למשוך תביעה שהגישה נגד לקוחה לכאורה?

לאחר ששכרה את שירותיו של עו"ד אופיר לב, מקים ומנהל קבוצת הפייסבוק "איקיוטק טוענים שיש לי חוב אצלם, האמנם?", גילתה ש' - אם חד-הורית שהתבקשה לשלם לחברה 1,100 שקל בטענה שנרשמה לשירותיה - כי החברה מתנערת מכוונתה להתעמת בבית המשפט.

"אין לי כל קשר לחברה", היא טוענת, "במשך חודשים הייתי חשופה לאיומים ולהתבטאויות בעייתיות, מבלי שהראו לי מסמך שמעיד על התקשרות איתה. הבטיחו לשלוח לי חוזה ולא שלחו. פניתי למועצה לצרכנות ולמשרד התקשורת, עד שב-20 בינואר קיבלתי תביעה לסדר דין מקוצר".

לחבריה לצרה היא ממליצה "לא להיכנע לאיומים - זה שמשכו את התיק לא אומר שלא אקבל מחר עוד מכתב מהם. אני אומרת לאיקיוטק: אם יש לכם 'קייס' - תמשיכו עם זה הלאה. לא ייתכן שיטרטרו אנשים, יפחידו ויגררו הוצאות מצידם בלי סוף".

בבקשה שהגישה השבוע איקיוטק היא קוראת לבית המשפט "להורות על מחיקת התביעה בתיק הנדון, ללא צו הוצאות והשבת אגרת בית משפט".

מחיקה כזו, יש לציין, נושאת בחובה הפסד של עלות פתיחת התיק - קרוב ל-700 שקל, כשדרישת התשלום הראשונית עומדת על 1,100 שקל בלבד.

לשאלת "גלובס" מדוע חזרה בה איקיוטק מהתביעה, נמסר מהחברה כי "לאחר הגשת התביעה שולם החוב מחוץ לכותלי בית המשפט, ועל כן התייתר המשך ההליך המשפטי הספציפי. איקיוטק קוראת לחייבים לשלם את חובם בהקדם ובטרם יצברו החובות עלויות גבוהות של בתי משפט והוצאה לפועל".

ש', מצידה, מכחישה מכל וכל ששילמה כל סכום שהוא או שנשאה ונתנה עם איקיוטק על הגעה להסדר: "אני רוצה שהעניין יגיע להכרעת דין בבית המשפט".

טענת איקיוטק כי החוב שולם גם אינה מתיישבת אם הנימוק למשיכת התביעה שניסחה היא עצמה בבקשה לבית המשפט, לפיו היא משכה את התביעה כדי "לפנים משורת הדין לתת לנתבעת הזדמנות לפרוע את חובה ללא הליך משפטי וללא התערבות של בית המשפט"; אם מבקשת איקיוטק לתת לנתבעת הזדמנות לשלם, הרי שהדבר לא קרה עד כה. פנייה עצמאית לנתבע המיוצג על-ידי פרקליטו, מזכיר עו"ד לב, אף מנוגדת לאתיקה משפטית.

ובכל זאת, מתעקשים באיקיוטק גם בפנייה שנייה כי זו הסיבה לביטול התביעה - ולא חלילה הרהורי חרטה בדבר היכולת להוכיח את טענותיהם. עו"ד לב מיהר בינתיים להגיש בקשה לפתיחת התיק מחדש.

הקמפיין בשיאו

יש לציין כי זהו אינו מקרה ראשון - אם לשפוט על-פי עדויות בפורום - בו מגישה איקיוטק תביעה ונסוגה ממנה ברגע האחרון מסיבות כאלה או אחרות.

במהלך השבוע האחרון נפתח קמפיין ויראלי רחב-היקף נגד חברת איקיוטק ופעילותה - בשיתוף התוכנית "צינור לילה" ועמוד הפייסבוק "סטטוסים מצייצים", במסגרתה מצטלמים מי שרואים עצמם כנפגעי החברה כשהם נושאים את הכרזה: "בן אופק, המשחק נגמר! יחד ננצח את איקיוטק".

באיקיוטק, כפי שהקפידה להתנהל לכל אורך הפרשה, לא נשארים אדישים - ופונים במכתב למשטרת ישראל, לשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' ולראש לשכת עורכי הדין עו"ד דורון ברזילי, ב"תלונה על איומים קשים והסתה חמורה נגד עורכי דין ברשת האינטרנט וברשתות החברתיות", בטענה לניהול קמפיין הסתה שמטרתו "להטיל אימה ולהפחיד את מר אופק ועורכי דינו מגביית חובות המגיעים לו כדין".

"הנך מתבקש לפעול בהקדם האפשרי על מנת למנוע פגיעה בחיי אדם וברכוש אנשים", קוראת הפנייה לרפרנט לטיפול באלימות כלפי עורכי דין במשטרת ישראל.

בכנס שקיים היום (ב') משרד התקשורת נכחו גם בעל החברה, בן אופק, וגם שר התקשורת, גלעד ארדן. האחרון הבטיח לאופק באופן בפומבי כי יגנה תמונות שמסיתות נגדו בצורה אלימה.