עזריאלי נכנסת לדיור מוגן: רכשה קרקע במודיעין ב-51 מ' ש'

בית הדיור המוגן הראשון של הקבוצה יכלול 240 יחידות ■ עזריאלי: "נהפוך לשחקן מוביל בתחום"

לאחר תקופה ארוכה של שמועות, הודיעה היום (ב') קבוצת עזריאלי על עסקה ראשונה בתחום הדיור המוגן: הקבוצה רכשה קרקע להקמת בית דיור מוגן במודיעין ב-51 מיליון שקל. מדובר בפרויקט הראשון של הקבוצה בתחום הדיור המוגן, לאחר שעד היום הייתה שחקן בולט בשוק המשרדים והמסחר.

את הקרקע רכשה עזריאלי מחברת "דיור מוגן מודיעין" שבבעלות היזם ישראל לוי, שרכשה את המגרש בשנת 2007 מרשות מקרקעי ישראל תמורת 14 מיליון שקל כולל עלויות פיתוח. הקרקע ממוקמת סמוך ליציאה הצפונית ממודיעין מכביש 443 בצומת שדרות החשמונאים, דם המכבים, צאלון ושיר השירים.

על הקרקע, בשטח 11.5 דונם, עזריאלי תקים בית דיור מוגן בשטח כולל של 35 אלף מ"ר, שיכלול קרוב ל-240 יחידות דיור מוגן, 60 יחידות נוספות עם השגחה רפואית מלאה ושתי מחלקות סיעודיות. עלות בניית הפרויקט מוערכת בכ-215 מיליון שקל ואכלוס הפרויקט צפוי בסוף 2016.

בקבוצת עזריאלי מסרו, כי בכוונת הקבוצה להפוך ל"שחקן מוביל בתחום הדיור המוגן" באמצעות ייזום, הקמה וניהול של פרויקטים חדשים באזורי ביקוש בפריסה ארצית, זאת בדומה לרשתות דיור מוגן מוכרות הפעילות כיום בשוק. "בדומה לגישת הקבוצה בתחום הנדל"ן המניב, גם בתחום זה מתכננת הקבוצה להעניק פתרון כולל לצורכי הלקוח, תוך מתן מגוון רחב של שירותים נלווים, שמטרתם לאפשר ניהול חיי עצמאות בסביבה תומכת".

בנוסף ציינו בקבוצה, כי כיום הפוטנציאל בתחום הדיור המוגן נמצא בצמיחה והינו רחוק ממיצוי, בין היתר, על רקע מגמת העלייה בתוחלת החיים ובאיכותם. זאת ועוד, מסבירים בקבוצה, קהל היעד הפוטנציאלי המשתייך לעשירונים 7-10, הולך ומתרחב, וקיים מחסור בבתים חדשים ואיכותיים המנוהלים בסטנדרטים גבוהים.

"לאחר בחינה מעמיקה של תחום הדיור המוגן, החליטה הקבוצה ליזום בתחום זה, וחותמת היום על עסקה ראשונה ומבטיחה" מסר יובל ברונשטיין, מנכ"ל קבוצת עזריאלי. "בעתיד תחום הדיור המוגן יהווה עבורנו מנוע צמיחה נוסף לפעילות הקבוצה, המתמקדת בנדל"ן מניב".

ענף הדיור המוגן בישראל

■ כ-1.5 מיליארד שקל - המחזור המוערך של הענף

■ כ-10 מיליארד שקל - היקף הפקדונות בענף

■ 1.4 מיליון - תחזית מספר דיירי הדיור המוגן ב-2030