מה עוד יש בחצרות פינטו?

האם יימצאו שם עוד אוצרות המשוועים ליד משטרתית ומשפטית?

כמו שהתקשורת מציגה אתמול והיום את נפתולי פרשת פינטו-ארביב, הציבור עלול לקבל את הרושם שהנבל העיקרי בסיפור הוא ניצב מנשה ארביב. איך זה קורה? בצורה מאוד משונה ולא אופיינית, אני חושש.

מופיע צעיר חרדי, איש עסקים - שילוב מאוד מסוכן, כפי שראינו כמה פעמים בעת האחרונה. בן ציון סוקי, זה שמו של הצעיר, מציג ערימה של האשמות וחשדות נגד מנשה ארביב, שהתקשורת עטה עליהן כמוצאת רייטינג רב. ואמנם רשימת ההאשמות של סוקי ארוכה היא וקשה. בתי-מלון, כסף ללימודי הבן, הנחה בדירה יקרה - סיפורים די מצמררים כאשר החשוד בקבלתם הוא מבכירי משטרת ישראל.

המידות של פינטו

במה זכתה המשטרה שקיבלה שלל כזה נגד אחד מקציניה? האם זה קרה מתוך תחושת אזרחות טובה של הרב פינטו? אפילו פינטו לא מנסה להתהדר בכך. האם משום חרדה לטוהר המידות של שוטרים? לא הגיוני, טוהר מידות זה לא תחום העיסוק של פינטו.

אז מה הסיבה? ובכן, הסיבה היא כמובן מידותיו הלא טהורות של פינטו עצמו. ברגע ששמע שעומדים להגיש נגדו כתב אישום על שוחד ומיני חשדות אחרים, הלך אל המשטרה והציע את החומר על ארביב תמורת ביטול כל האישומים נגדו.

מכיוון שהיועץ המשפטי היום הוא יהודה וינשטיין, זה כמעט הצליח לפינטו, אבל ארביב התפטר, וכללי המשחק השתנו.

פינטו מגבה את פינטו

לגבי איכות החומר של פינטו, מהפרסומים קשה לגבש דעה. החשדות מוצגים כגרסה של אדם אחד, סוקי דנן. שזו מילה נרדפת, כמובן, לפינטו. ויש גם גיבוי מסטיבן שי, גזבר מוסדות "שובה ישראל" במנהטן, שגם הוא עובד של פינטו. כלומר, פינטו מגובה על-ידי פינטו, רק בכובעים אחרים.

לפינטו יש עורכי דין מצוינים באמת. גם היחצ"נים שלו עושים עבודה ראויה. בינתיים, זה נראה בתקשורת כמו משפט נגד ארביב, שהתובע בו הוא פינטו, שהוא בעל עניין, וארביב הוא הנתבע. כל זאת, למרות שחלק ניכר מגרסתם של "המקורבים לסוקי" ושל סוקי עצמו נראה מפוקפקת למדי.

כך או אחרת, המשטרה תפספס בגדול אם תסתפק במנשה ארביב. למזלם, יאשיהו פינטו, רבם ויועצם של בעלי ממון כשרים ואחרים, הכניס את עצמו לחכה. חשוב לנצל זאת כדי להרחיב את הרשת סביבו.

אם יחפרו, אפשר להניח שיימצאו בחצרותיו השונות של פינטו אוצרות של מעשים המשוועים ליד משטרתית ומשפטית. רק צריך לרצות להגיע אליהם.

למה עדיין מדברים אתו?

למה וינשטיין ממשיך לדבר עם פינטו (כפי שפורסם)? האם אנחנו עלולים לקבל עוד עסקת טיעון מבישה?