"פרשת נבחרת הנשים": ההסתדרות תובעת 6.48 מיליון ש' מההתאחדות

ההסתדרות הגישה לבית הדין לעבודה בתל-אביב בקשה לסעדים זמניים, בטענה לניסיון של ההתאחדות לכדורגל לפעול למניעת התארגנות שחקניות הנבחרת

ההסתדרות ממשיכה במאבק נגד ההתאחדות לכדורגל ב"פרשת נבחרת הנשים". היום (ב') הגישה ההסתדרות לבית הדין לעבודה בתל-אביב בקשה לפיצוי בסך 6.48 מיליון שקל מההתאחדות לכדורגל, בטענה לניסיון של ההתאחדות לכדורגל למנוע משחקניות הנבחרת להתארגן במסגרת פעילותן בהסתדרות, מהלך שהחל לקראת המשחק נגד שווייץ במוקדמות גביע העולם בשבוע שעבר (0-5 לשווייץ).

בפנייתה לבית המשפט בקשת ההסתדרות "לתקן את בקשת הצד שהוגשה מטעמה בתיק זה ולהוסיף לה סעדים זמניים וקבועים, וזאת נוכח המשך התנהגות חד צדדית של ההתאחדות לכדורגל בישראל, אשר מנסה להטיל חיל ורעדה על שחקניות הנבחרת, תוך פגיעה קשה בחירות ההתארגנות של השחקניות".

בעתירה נטען בין היתר כי ההתאחדות הפעילה לחץ ואיומים על שחקניות הנבחרת בשל התארגנותן במסגרת ההסתדרות ופעולתן במסגרת זו. בנוסף, נטען כי זימון שחקניות האקדמיה למשחק מול שווייץ במקום שחקניות הנבחרת, נועד לפגוע ולסכל את ההתארגנות הראשונית של השחקניות. כמו כן, בעתירה נטען גם לפגיעה בקפטנית הנבחרת מורן לביא, שהיתה פעילה במאבק השחקניות, בתחילה באי זימונה למשחק מול שווייץ, ובהמשך שלילת סרט הקפטן והדחתה מההרכב. לטענת ההסתדרות, ההתאחדות ניסתה לתרץ את המהלכים בשיקולים מקצועיים ובסמכות של המאמן "לזמן את סגל הנבחרת בהתאם לשיקול דעתו".

בתיאורה את התנהלות ההתאחדות לכדורגל, נכתב בעתירת ההסתדרות לבית המשפט: "מדובר בהתנהלות דורסנית, כוחנית, שרירותית ומשולחת כל רסן של ההתאחדות אשר עומדת בראש ענף אשר מתנהל כבועה, בה כביכול לא חלים חוקי המגן או חוקי היסוד. התוצאה היא פגיעה שגרתית יומיומית בשחקניות הנבחרת, השפלות, נידויים ועוד. הכל, תוך התעלמות טוטאלית מחוקי המגן ומכל חובה לניהול הליך באופן הוגן ותוך הפרת כל כללי הדין האפשריים. מצב זה אינו יכול להמשיך עוד".

תגובת ההתאחדות לכדורגל: "ההסתדרות נוקטת ב'אלימות משפטית' כלפי ההתאחדות ומציפה את בית-הדין לעבודה בבקשות סרק, תוך ניסיון לחמוק מבירור שאלת היסוד לגבי קיומם או אי איומם של יחסי עבודה בין השחקניות לבין ההתאחדות. טענות ההסתדרות מהוות ניסיון לא לגיטימי להתערב בשיקולים מקצועיים של המאמן ולהכתיב את סגל השחקניות שלא על פי כישוריהן".