לידיעת הנהגים: אלה המקומות שבהם הוצבו מצלמות חדשות

לאחר שככל הנראה שוחררו תקציבים מכובדים, המשטרה חזרה להציב מצלמות חדשות ■ לא פחות משש מצלמות מהירות חדשות הוצבו בימים האחרונים, בין היתר בקטעים ישרים באשדוד ואשקלון

אחרי תקופת הפוגה ולאחר ששוחררו ככל הנראה תקציבים מכובדים, חזרו המשטרה והמשרד לבטחון פנים לקדם את פרויקט א3 בשיא הקצב. לא פחות משש מצלמות מהירות חדשות הוצבו בימים האחרונים, כאשר למעגל הצטרפו לראשונה גם ערים חדשות כמו אשדוד ואשקלון.

באשדוד הוצבו השבוע עמודי מצלמה חדשים בצומת הרחובות הרצל והנשיא ובצומת הרחובות מנחם בגין והמייסדים. שתי המצלמות הוצבו בקטעים ישרים ומהירים יחסית מה שמעיד על כך שחלק גדול מפעילותן תהיה לכידת נהגים, שיחלפו בירוק אך במהירות גבוהה מהמותרת. באשקלון הוצבו שתי מצלמות צומת חדשות, ששתיהן למעשה על אותו נתיב מרכזי וסואן - רחוב רבין - אך במרחק של כמה רחובות זו מזו. הראשונה הוצבה בהצטלבות של רחוב רבין ורחוב בן גוריון והשנייה בהצטלבות של רחוב רבין ואלי כהן.

ארבע המצלמות הללו מצטרפות לעוד שתי מצלמות חדשות, שהוצבו בשבוע שעבר בירושליים. אחת מהן ממוקמת בכניסה לשכונת רמת שלמה על דרך יגאל ידין והיא נמצאת בסופה של ירידה ארוכה, שבה נוטים הנהגים להאיץ מטבע הדברים. השנייה הוצבה בצומת של רחוב שז"ר עם רחוב נורדאו והיא מצלמת את התנועה בכיוון היציאה מהעיר. נזכיר, שעל פי הנתונים העדכניים של המשטרה, שהוצגו לאחרונה, רק חלק קטן מכלל הדו"חות של מצלמות הרמזור הן על חצייה באור אדום והשאר על עבירות מהירות באור ירוק.