ועדת הפנים: תקציב רפורמת הפרגולות יעמוד על 920 מיליון ש'

על פי הנוסח הסופי, 518 מיליון שקל יועברו מתקציב 2010 שלא נוצל ו-402 מיליון שקל נוספים יוקצבו כעת

אתמול (ג') בשעות הלילה סיימו חברי ועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת את התיקונים האחרונים לטיוטה הסופית של רפורמת התכנון והבניה. כזכור, מדובר ברפורמה במתכונת מצומצמת לאחר שהרפורמה המקורית בחוק התכנון והבנייה שהייתה אמורה לכלול חוק חדש לחלוטין לא הצליחה לעבור בכנסת הקודמת.

על פי הנוסח הסופי שעתיד לעבור כעת לעיון הציבור ולאחר מכן לאישור סופי בוועדה לאחר שישמעו הסתייגויות ולאישור הכנסת, נקבע כי התקציב הכולל של הרפורמה יעמוד על 920 מיליון שקל כאשר 518 מיליון שקל יועברו מתקציב 2010 שלא נוצל ו-402 מיליון שקל נוספים יוקצבו כעת. תקציב הרפורמה מיועד בין היתר להשלמת תכניות מתאר ליישובים השונים ולהשקעה בוועדות המקומיות.

גם בתום הדיונים על הרפורמה עדיין נותרו מספר חילוקי דעות בין הכנסת לממשלה בעיקר בתחום הדיור בר השגה והנוסח שנקבע בתיקון לחוק. עוד הסגות על הנוסח הסופי נשמעו מצד המשרד להגנת הסביבה כאשר איריס האן, מאגף התכנון והבניה במשרד, הלינה על כך שלמשרדה לא הוקצה כל תקציב להיערכות לייעוץ סביבתי. ביקורת דומה הועלתה גם מצד משרד הבריאות. בתגובה, דרשה יו"ר הוועדה ח"כ מירי רגב ממשרד הפנים וממשרד האוצר לפעול להקצאת משאבים למשרדים הרלוונטיים.

נושא נוסף שעלה, היה הקרן להתחדשות עירונית אליו אמורים להיות מועברים כספים במסגרת הרפורמה. יו"ר הוועדה ביקשה להכניס למטרות הקרן סיוע לוועדות מקומיות ולקבוע כי מנהלי הקרן ידווחו לוועדה על פעילותה אחת לשנה.

ח"כ דב חנין, התנגד לצורה שבה נערך הדיון הסופי בסעיפי הרפורמה ואמר: "יש כאן תחושת סלמי. הוועדה כבר הגיעה לסיכומים עם שר הפנים והכל כאן נפתח מחדש. אני מציע שנפסיק את הדיונים". לאחר מכן, עוד טרם הסתיימו הדיונים, עזב ח"כ חנין את חדר הוועדה במחאה.

הטיוטה הסופית של הצעת החוק תפורסם בקרוב לעיון הציבור והגורמים השונים. בתחילת חודש מארס יועלו בוועדה הסתייגויות לחוק ולאחר הצבעה ואישור סופי לקריאה שנייה ושלישית הוא יובא להצבעה בכנסת.