מה סיפר לי מייסד ווטסאפ

6 הטיפים של יאן קום לפיתוח אפליקציה מנצחת

אם אתם מחוברים לאינטרנט, כנראה כבר שמעתם שפייסבוק רוכשת את וואטסאפ בעסקה בשווי של עד 19 מיליארד דולר.

זו הזדמנות נפלאה לספר על האיש מאחורי הקלעים, יאן קום, מייסד וואטסאפ שביקר בארץ. בפגישתנו, דיברנו על הדרך לבנות אפליקציה מנצחת.

מה היו ההמלצות שלו?

1. פשטות: משהו שעובד על כל מכשיר. אין כמעט הבדלים בין וואטסאפ באייפון או באנדרואיד, וזה פיתוי שלא קל לעמוד בו.

הם לא רוצים שמישהו יספר לחבר על השירות החדש שיש בוואטסאפ, ואז הוא יגלה שזה לא זמין בפלטפורמה שלו.

2. ממשק נוח: משהו שכל אחד יכול לתפעל. לא לכל הלקוחות שלכם יש תואר בהנדסת תוכנה. כמובן, ככל שהמוצר עתיר תכונות ותחכום, כך קשה יותר לייצר לו ממשק נוח.

3. סבלנות: לא לחפש כסף מהיר. הדבר שהורג הכי הרבה מיזמים זה משקיעים בינוניים קצרי רוח ששואלים ״מה המודל העסקי״. תחשבו מה היה קורה לאינסטגרם, פייסבוק, גוגל, ווייז, פינטרסט ומוצרים נפלאים, אם המשקיעים המקוריים היו מבקשים תכנית עסקית ״כמו שצריך" ומחפשים את הרווח המהיר, כמו שלא מעט משקיעים ישראלים נוטים לעשות.

4. שינוי התנהגות צרכנים: תחשבו כמה משמעותית וואטסאפ בחיים של רובנו. זה כנראה שווה לא מעט. משקיעים גדולים באמת מבינים שהמטרה היא לשנות את דפוסי ההתנהגות של צרכנים. שינוי דפוסי התנהגות צרכנית היא נקודת העוצמה המשמעותית ביותר של כל חברה מצליחה, אבל בדרך כלל לא זוכה לתשומת הלב הראויה לה.

5. התמכרות: הדגש הוא על DAU - משך שימוש יומי ממוצע. מוצר ממכר זה מוצר שמשתמשים בו 5 פעמים ביום לפחות, לפחות 20-30 שניות בכל פעם. מוצרים לא ממכרים הם מוצרים שקשה לנו להיזכר בהם, והרבה יותר קשה להם להפוך לחלק בלתי נפרד מחיינו.

6. ענווה: בוואטסאפ מאוד קשובים למשתמשים שלהם. בתחילת הדרך, הם חשבו שהערך שלהם יהיה הודעות חינם (כתחרות להודעות טקסט), אבל בהמשך הם גילו שמה שאנשים אוהבים באמת זה מהירות התגובה, הידיעה שבן השיחה ראה את ההודעה וכמובן, הקבוצות המפורסמות של וואטסאפ שבזכותן משפחות וגם כיתות רבות בבתי הספר מחוברות ללא הפסקה.

אז לכל היזמים והמשקיעים, שיהיה בהצלחה.

* הכותב הוא מייסד OUTCOME! MEDIA המלווה מותגים מובילים ומיזמים יוצאי דופן לניצול אופטימלי של המדיה החברתית