טכנולוגיה חדשה: חולי לב יוכלו לאבחן עצמאית אי ספיקה

הטכנולוגיה הישראלית הינה טכנולוגיה ייחודית שמאפשרת לנטר אי ספיקת לב באמצעים לא פולשניים, בעזרת אלקטרודות חיצוניות ובצורה עצמאית, עם חיבור למחשב ביתי בלבד ■ ההערכה: הפרויקט יכניס בתוך 5 שנים כ-70 מיליון דולר לפחות

New NI Medical קיבלה מקרן בירד אישור לתמיכה בהיקף של כ-3.2 מיליון שקל בפרויקט משותף לפיתוח מערכת Telemedicine לניהול חולי אי ספיקת לב, בהתבסס על הצעה משותפת לשיתוף פעולה בין New NI Medical לבין חברת Athena GTX מאיווה ארה"ב.

הפרויקט המשותף יעשה שימוש בטכנולוגית ה Whole-body Bio-impedance של New NI Medical למדידת פרמטרים המודינמיים באופן בלתי חודרני אשר תשולב במערכת ה Telemedicine של Athena GTX. הפיתוח יתבצע במקביל, בארה"ב - בחברת Athena GTX ובישראל - במרכז המו"פ של New NI Medical בהוד השרון.

בירד היא קרן דו-לאומית, משותפת לישראל ולארה"ב, אשר נועדה להמריץ, לקדם ולתמוך בשיתופי פעולה בין גופים מישראל לבין גופים מארה"ב, במחקר ובפיתוח תעשייתי, בכל ענפי הטכנולוגיה. במהלך 36 שנות פעילותה של בירד, השקיעה הקרן למעלה מ- 300 מיליון דולר ארה"ב בפרויקטים אשר הניבו מכירות ישירות ועקיפות בסכום שמעל ל-10 מיליארד דולר.

חולי אי ספיקת לב סובלים מאשפוזים חוזרים ומהווים נטל כלכלי כבד על מערכת הבריאות. כ- 39 מיליארד דולר הוצאו בארה"ב ב- 2012 על ניהול, אשפוז וטיפול באי ספיקת לב. המערכת החדשה שתפותח תמוקם בבית החולה ותאפשר לו ביצוע בדיקות באופן עצמאי ושליחתן למעקב אצל הרופא המטפל.

מערכת ה NICaS מספקת לרופא נתונים קריטיים לגבי ספיקת הלב, תנגודת פריפריאלית ומצב הנוזלים בגוף, נתונים המאפשרים טיפול אפקטיבי בבעיה. מבדיקות ראשוניות עולה כי באמצעות מכשיר NICaS ניתן להקטין באופן משמעותי את שעור האשפוזים של חולי אי ספיקת לב, ובכך לשפר את איכות החיים של חולים אלו ובכך לחסוך מאות מיליוני דולרים.

עדי ליבנה, מנכ"ל ושותף בחברת New NI Medical: "מדיווחים של בתי אבות סיעודיים ומרפאות בארה"ב עולה כי השימוש במכשירי ה-NICaS הביא להקטנה משמעותית בכמות האשפוזים של חולי אי ספיקת לב".