"סקטורים מסוימים בשוק המניות מתחילים להיראות יקרים"

בית ההשקעות הלמן אלדובי: "ללא שיפור מסוים בצמיחה, בייחוד באירופה, אנחנו מתקשים לראות את שווקי המניות ממשיכים כלפי מעלה ברמת המחירים הנוכחית"

בסקירה השבועית של בית ההשקעות הלמן אלדובי אומרים היום כי "לאחר מספר שבועות תנודתיים יחסית, נראה כי השוק מתייצב ברמות הנוכחיות וממתין להתפתחויות הכלכליות בתקופה הקרובה. שבוע המסחר הקרוב צפוי להיות מושפע מעדותה של יו"ר ה-FED יילן בקונגרס האמריקאי, שכנראה תישאל בנוגע להשפעת מזג-האוויר על הנתונים הכלכליים שהתפרסמו בארה"ב בתקופה האחרונה".

למרות חשיבות הנושא, מאמינים בבית ההשקעות כי הנתונים המעניינים יותר שצפויים להתפרסם השבוע הם דווקא נתוני המאקרו, שכן המדינות הגדולות בעולם כמו ארה"ב, גרמניה ובריטניה צפויות לפרסם את נתוני התמ"ג. "ללא שיפור מסוים בצמיחה, בייחוד באירופה, אנחנו מתקשים לראות את שווקי המניות ממשיכים כלפי מעלה ברמת המחירים הנוכחית".

"בנוגע לישראל", אומרים בהלמן אלדובי "להערכתנו, מחירי המניות בשוק המקומי נסחרים במחיר הוגן, למרות שסקטורים מסוימים בשוק המניות כבר מתחילים להיראות יקרים. הריבית הנמוכה והצמיחה במשק צפויים לתמוך באפיק המנייתי. נתוני התוצר של הרבעון הרביעי שהתפרסמו לאחרונה אומנם נראים חלשים, אך מניתוח מרכיבי התוצר מסתמנת תמונה טובה יותר, בעיקר בשל ירידת המלאים במשק. כתוצאה מכך, קיים סיכוי טוב שברבעונים הקרובים הייצור יעלה והצמיחה תהיה מעט גבוהה יותר, כאשר בתקופה האחרונה גם חלה התאוששות של ממש ביצוא".

בנוגע לריבית, מאמינים בבית ההשקעות כי לאחר מדד ינואר הנמוך הסיכוי להורדת ריבית אומנם עלה מעט, אך לגבי החלטת הריבית מחר "אנחנו מאמינים שקיימת סבירות גבוהה יותר לכך שהריבית תישאר ללא שינוי. זאת מכיוון שהתחזקותו של השקל נעצרה בשבועות האחרונים ובמקביל פורסם על שיפור שחל בחודשים האחרונים בסחר החוץ. בהתאם לכך וכפי שכבר ציינו בעבר, אנחנו חושבים שבאפיק הממשלתי רצוי להתמקד לאפיק השקלי ובטווח בינוני, ואולי באג"ח הקונצרני אנו ממליצים על משנה זהירות בשל התשואות הנמוכות המאפיינות את האפיק והסחירות הנמוכה בו בזמני ירידות". מסכמים בהלמן אלדובי.