ניצב ארביב ליועמ"ש ולמח"ש: נקו אותי מכל החשדות נגדי

לדברי סנגוריו של הניצב הפורש, הטענות בדבר טובות הנאה שקיבלו כביכול ארביב ובני משפחתו מהרב פינטו ומקורביו הן "שפיכת דמו הברוטלית של ארביב" - בעוד קולם של היועמ"ש וינשטיין ושל השר אהרונוביץ' "נאלם דום"

ניצב מנשה ארביב, שנאלץ לפרוש מתפקיד מפקד יחידת החקירות הארצית להב 433 נוכח הבדיקה המתנהלת נגדו במח"ש בעקבות האשמותיו של הרב יאשיהו פינטו, דורש מהיועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין; מהשר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ'; וממנהל מח"ש, אורי כרמל; לנקות אותו לחלוטין מכל החשדות כלפיו.

במכתב ששיגרו היום (א') סנגוריו של ארביב למשרד המשפטים ולמשרד לביטחון פנים מפורטות הראיות מטעם ארביב, הסותרות לכאורה את טענותיו של פינטו כלפיו בתחום טוהר המידות.

מחר (ב') אמור ארביב להגיש תלונה במשטרה כנגד פינטו בגין בידוי ראיות נגדו.

"ניצב ארביב סומך את שתי ידיו על החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום חמור ביותר נגד הרב פינטו", כותבים סנגוריו של ארביב, השופט בדימוס אליהו וינוגרד ועורכי הדין גדעון פישר ויהושע רזניק. "עם זאת, הניסיונות הנואלים של הרב פינטו להטיל רבב בניצב ארביב - שפעל באצילות-נפש כשהודיע על החלטתו לפרוש ממשטרת ישראל, על מנת למנוע את ניסיונות הרב פינטו להשיג עסקת חבילה חלומית, קרי מחיקת האישומים נגדו - אינם יכולים לעבור לסדר היום".

לדברי הסנגורים, הטענות בדבר טובות הנאה שקיבלו כביכול ארביב ובני משפחתו מפינטו ומקורביו הן "שפיכת דמו הברוטלית של ניצב ארביב", בעוד קולם של היועמ"ש ושל השר אהרונוביץ' "נאלם דום".

"בדיונית ומזויפת"

בעקבות הסרת צו איסור הפרסום לפני כשבוע מעל החשדות נגד ארביב, נודע כי מדובר לכאורה ב-22 לינות במלון "מטרו" בלב מנהטן; בארוחות חינם במלון; בקבלת הנחה ברכישת בית בצפון תל-אביב; בסיוע בהענקת גרין קארד לארה"ב לבנו ולכלתו של ארביב, וסיוע כספי חודשי לבנו; ובמימון כרטיסי טיסה לבנו של ארביב ולכלתו. טענות אלה הן, לדברי סנגוריו של ארביב, "הזויות ומשוללות כל יסוד".

לגבי טענתו של פינטו על 22 לינות של ארביב במלון במנהטן, הנמצא בבעלותו של בן-ציון סוקי, מקורבו ויד-ימינו של הרב, טוען ארביב כי מדובר בראיה "בדיונית לחלוטין ומזויפת בעליל".

על-פי החשבונית שהתפרסמה בתקשורת, ארביב התארח כביכול במלון בין 9 ל-14 ביוני 2012. אלא שלדברי הסנגורים, בימים הללו ארביב כלל לא יכול היה להימצא בניו-יורק, מאחר שהיה בוושינגטון, במסגרת תפקידו כנספח המשטרה בארה"ב. למכתב אף צורף הלו"ז המקורי של ארביב, כראיה לגירסתו.

"גם בלילה האחד, שבו אי-פעם שהה ניצב ארביב בבית הדירות הנ"ל בניו-יורק", טוענים הסנגורים, "היה בית הדירות בשיפוצים, וממילא אינו כולל חדר אוכל או חדר אירוח כלשהו, ולכן גם מכיל מטבחון בכל חדר, וניצב ארביב שילם עבור השהות באותו לילה יחיד".

בנוסף, לפני כחודש עבר ארביב מיוזמתו בדיקת פוליגרף, ובמסגרתה נשאל האם קיבל אי-פעם כסף או טובות הנאה מהרב פינטו או מקורביו; והאם לן בבית הדירות "מטרו" בניו-יורק מבלי ששילם על הלינה. ארביב השיב בשלילה על השאלות הללו - ונמצא דובר אמת. למכתבו צירף ארביב גם צילום מבדיקת הפוליגרף.

"שקרית וזדונית"

למכתבו של ארביב צורפו ראיות הנוגעות הן לטענותיו האחרות, המפריכות לכאורה את החשדות כלפיו.

כך, בנוגע להנחה שכביכול סידר פינטו לארביב ברכישת דירה. על-פי הפרסומים, אחד מחסידיו של פינטו הוא לב לבייב, בעל השליטה באפריקה ישראל, ונטען כי ארביב קנה בית בפרויקט של לבייב בצפון תל-אביב בהנחה של 700 אלף שקל. אלא שהחברה עצמה הודיעה כי "לאחר בדיקה שנעשתה, נמצא כי מאז רכש לבייב את השליטה בקבוצת אפריקה ישראל בשנת 1997, לא מכרה החברה למר ארביב כל דירה".

לדברי סנגוריו של ארביב, "הטענה שארביב קיבל הנחה לרכישת דירה, מעבר להיותה שקרית, הינה זדונית".

בנוגע להטבות שלהן זכו כביכול בנו וכלתו של ארביב בעת שהותם בניו-יורק, צירפו סנגוריו של ארביב תצהיר מטעם הבן, צחי ארביב, הטוען כי כל הטענות בעניין זה שקריות.

גם ארביב הבן ביצע בדיקת פוליגרף לפני כחודש, במקום מגוריו הנוכחי באוסטרליה, שאף תועדה בווידיאו, ותיעוד זה הועבר ללשכתו של וינשטיין. בבדיקה נשאל ארביב הבן אם שיקר בנוגע לתצהירו, השיב בשלילה ונמצא דובר אמת.

עוד נטען כי צחי ארביב ורעייתו נשלחו לארה"ב באמצעות ויזת עבודה אוסטרלית על שם החברה שבבעלות משפחת רעייתו של ארביב הבן, ובשום שלב כלל לא החזיקו בגרין קארד.

"ערימת כזבים"

"הרב פינטו ואנשיו ממציאים שקרים נגד ניצב ארביב ובני משפחתו, באשר לטובות הנאה מרושעות ודמיוניות, על מנת לנסות ולדחות את הגעת הרב לישראל לעמוד למשפט על פשעיו לכאורה", כותבים סנגוריו של ארביב. "הטרגדיה היא שהמדינה איפשרה לעבריין - כפי שקראתם לו בעצמכם - לעכב את הבאתו בפני בית המשפט בזכות כזבים במצח נחושה, באופן שאף הצליח לגרום לניצב עטור הצלחות מקצועיות לפרוש, על לא עוול בכפו, ממשטרת ישראל".

עוד כותבים הסנגורים כי "ניצב ארביב, שנתן את מיטב שנותיו בשירות משטרת ישראל, לא חשב ולו לרגע אחד כי כאשר יפשוט את מדיו - יינטש על-ידי שולחיו, בעת שהוא מותקף באכזריות על-ידי הרב פינטו, בערימת כזבים. מצופה שהמערכת הציבורית, שאותה שירת ניצב ארביב במסירות אין-קץ במשך 36 שנים ברציפות, תעמוד איתנה מאחוריו ותהדוף את מסע ההכפשות הנואל שמנוהל נגדו על-ידי הרב פינטו".