מסימני הבועה? 13.4 מיליארד דולר זרמו למניות בארה"ב

לפי נתונים שפרסם בנק אוף אמריקה-מריל לינץ', כ-13.4 מיליארד דולר זרמו לשוק המניות בשבוע החולף, הקצב הגבוה ביותר מזה 3 חודשים ועלייה של 0.2% בהיקף הנכסים המנוהלים ■ האם הגיע הזמן לצאת מהשוק?

מאז התיקון הקצר שנרשם בוול סטריט בשלהי ינואר ותחילת פברואר, תיאבון המשקיעים לסיכון גדל והם החלו לנהור לשוק המניות. כך לפי נתונים שפרסם בסוף השבוע בנק אוף אמריקה - מריל לינץ'.

לפי הנתונים, כ-13.4 מיליארד דולר זרמו לשוק המניות בשבוע החולף, הקצב הגבוה ביותר מזה 3 חודשים ועלייה של 0.2% בהיקף הנכסים המנוהלים (AUM).

תיאבון המשקיעים לסיכון בא לידי ביטוי גם בשוק האג"ח, כאשר המשקיעים רכשו אג"ח עם תשואה גבוהה בהיקף של 2.4 מיליארד דולר, שיא של 17 שבועות. מנגד, קרנות הנאמנות בארה"ב רשמו בשבוע החולף פדיונות בהיקף של 40.45 מיליארד דולר, לעומת גיוסים של 11.55 מיליארד דולר בשבוע הקודם. כמו כן, בשבוע שעבר המשקיעים המשיכו למכור אג"ח של השווקים המתעוררים.

הנתונים יכולים להסביר את העובדה שמדד ה-S&P 500 רחוק בפחות מ-1% משיא כל הזמנים. עם זאת, ישנם הסבורים כי דווקא נהירה של המשקיעים לשוק המניות היא סימן לכך שהגיע הזמן לנקוט במשנה זהירות ואולי לממש חלק מההחזקות.