לא היה ירי על בית אקים בצהלה - אלא עבודות קידוח בלבד

חקירת המשטרה: החורים בחלונות ההוסטל בצהלה נגרמו מקידוח בבית ולא מירי

אירוע הירי לכאורה לעבר ההוסטל של עמותת אקים בצפון תל אביב לא היה אירוע ירי - כך הודיעה היום (א') המשטרה.

מהודעת המשטרה עולה כי לא בוצע כל ירי בבית שבשכונת גני צהלה, וכי החורים שהתגלו בחלונותיו נגרמו כתוצאה מעבודות בתוך הבית - ככל הנראה מקידוח. בעקבות הממצאים נסגר התיק נגד העצורים בפרשה מחוסר אשמה.

מהודעת המשטרה עולה כי בשבוע שעבר בדקו את ההוסטל אנשי מקצוע של המשטרה וכן אנשי זיהוי פלילי, ותחילה הסיקו כי יריות נורו לעבר הבית. בעקבות החקירה הראשונית עוכבו לחקירה שכנים שהחזיקו בנשק, ותיק נפתח נגד שניים מהם בחשד למעורבות הירי.

אולם, בבדיקות נוספות שבוצעו בבית ביום חמישי הגיעו אנשי המז"פ לכדי מסקנה כי החורים שנוצרו בחלונות הבית לא נגרמו מירי, וכי ייתכן שנגרמו מפעולה שנעשתה מתוך הבית כלפי חוץ.

בעקבות הממצאים החדשים נחקר הבוקר איש מקצוע שעבד בדירה לפני כ-10 ימים. בחקירתו הוא טען כי בעת שעבד בבית הוא קדח חורים בקיר, וכתוצאה מהקידוח נפערו חורים בחלונות. איש המקצוע טען עוד כי לא קישר בין הדיווחים על הירי על ההוסטל לבין עבודתו.

הממצאים החדשים הביאו לסגירת התיק נגד החשודים במעורבות בירי - זוג הורים ושני ילדיהם - מחוסר אשמה.

פרקליטם, עו"ד שחר מנדלמן, תקף הבוקר את המשטרה ואת בתי המשפט ואמר כי "נזק בלתי הפיך נגרם למשפחה שנעצרה. זוהי עוד דוגמה לקלות הבלתי נסבלת שבה המשטרה מקבלת צווי חיפוש ומעצר מבתי משפט על סמך מצגים בלתי מקצועיים, שאותם היא מניחה בפני שופטים".

מעמותת אקים נמסר הבוקר בתגובה כי "כל המידע שנמסר בחשד לירי התבסס במלואו על חוקרי המשטרה שהגיעו למקום. אנו שמחים מאוד שאין מדובר בירי, וסומכים על המשטרה שתמשיך לחקור את יתר התנכלויות לבית אקים, שכן דירה זו ואנשי הצוות ספגו בשבועות האחרונים חבלה, השחתה ואיומים כלפי הבית".