זעם בפייסבוק על דובר צה"ל לאחר האזעקה: "חולים בראש"

(עדכון) - בבתי הספר וגני הילדים בכל רחבי הארץ נערך היום תרגיל חירום לתרחיש של נפילת טילים, ואזעקה נשמעה ב-10:05 ■ דובר צה"ל פרסם הודעה בפייסבוק שהרתיחה גולשים רבים ■ גורם בכיר בצה"ל: פיקוד העורף פועל להגנת גני ילדים ובתי ספר

תקלה אירעה במערכת הפעלת הצופרים - וזרעה בהלה גדולה: במסגרת תרגיל ההתגוננות הארצי שערכו הבוקר (ב') פיקוד העורף ומשרד החינוך בבתי-הספר ובכל גני הילדים ברחבי הארץ, הופעלו מספר אזעקות בזו אחר זו - זאת עקב תקלה במספר מוקדים ברחבי הארץ.

התרגיל החל בשעה 10:05, אז נשמעה צפירה ארצית, בעת שהותם של התלמידים בכיתות הלימוד. צפירה עולה ויורדת נשמעה בכל היישובים בארץ מלבד יישובי המועצה האזורית אשכול, הישובים איבים, גבים וניר עם והעיר שדרות.

אלא שבחלק מהיישובים, עם תום הישמע צפירת התרגול - נשמעה אזעקה נוספת. בין היתר בתל-אביב ובבני-ברק. הדבר חולל בהלה גדולה בקרב תושבים, שדווחו כי רק במקרה של אזעקת אמת - תישמע עוד צפירה לאחר צפירת התרגול. בפיקוד העורף פתחו בבדיקת התקלה.

התרגיל שהחל הבוקר מתקיים בשיתוף עם הרשויות המקומיות, המשטרה, מד"א - ורשות הכיבוי וההצלה. מטרת התרגיל להכין את המוסדות החינוכיים ברחבי הארץ להתמודדות עם מצבי חירום שונים ולהגביר את מוכנותה של מערכת החינוך להתנהגות נכונה ואפקטיבית בעת חירום.

מסתבר כי האזעקה הפתיעה אזרחים רבים, שהחליטו לכלות את חמתם בדובר צה"ל בפייסבוק. דקות לפני האזעקה פרסם דובר צה"ל את ההודעה הבאה בפייסבוק: "לא להיבהל: בעוד מספר דקות יבצע פיקוד העורף ניסוי צופרים כחלק מתרגיל לבדיקת מוכנות בתי הספר והגנים".

דובר צה"ל צירף להודעה האמורה תמונה בה נראית חיילת מפיקוד העורף נכנסת לכיתת ילדים, כאשר על התמונה נכתב: "כשאני נכנסת לכיתה, אני יודעת שאני מכינה את האזרחים של המחר למלחמה הבאה".

הודעה זו של דובר צה"ל גררה תגובות חריפות בפייסבוק. אחת הגולשות כתבה בתגובה: "דפוקים בראש. הפירסום הזה דפוק בראש. הקופי הזה חולה ועלוב ושרוט ורק במדינה הזו מישהו יכול לחשוב שהפרסומת הזו נורמאלית. חולים בראש. להכין את הילדים שלנו למלחמה הבאה. ד פ ו ק י ם!!!!!!!". גולש אחר הוסיף: "טעות בניסוח: להכין את הקורבנות הבאים למלחמה מיותרת אשר תתרחש כתוצאה מאינטרסים של סוחרי נשק ואינטרסים של יושב ראש ועד העובדים הגדול במדינה הרמטכ"ל!". גולש אחר כינה את פיקוד העורף "בדיחה".

חלק מהגולשים הטיחו ביקורת בדובר צה"ל על כך שהאזעקה הפתיעה אותם: "גרמתם לאנשים בדרום התקף לב, כול הכבוד לכם"; "פעם הבאה תודיעו...יש כאלה שסובלים עדיין מהמלחמה הקודמת".

גורם צבאי אמר כי: "לצערנו מדינת ישראל מוקפת אוייבים שמשקיעים בכלי נשק שמטרתם לפגוע בריכוזי אוכלוסיה, לפיכך פועל פיקוד העורף להגנת גני ילדים ובתי ספר".

דובר צהל
 דובר צהל