הראל פיננסים: המשיכו לשמור על חשיפה של 80% למניות

האנליסטים בסקירה שבועית ללקוחות: הריבית נמוכה ואין אלטרנטיבות השקעה; יש להגדיל את הסיכון ולפנות יותר לאפיק המנייתי

הדוחות הכספיים טובים, הכספים זורמים לשוקי המניות ועל המשקיעים להמשיך לשמור על חשיפה של 80% למניות - כך ממליצים בבית ההשקעות הראל פיננסים, בסקירה השבועית שהוציאו ללקוחות.

"אנו עדיין נמצאים בסביבה תומכת", נכתב בסקירה. "היעדר אלטרנטיבה בסביבת ריבית נמוכה, שכפי הנראה לא הולכת לעלות בטווח הנראה לעין, סביר שתמשיך לתת את הטון להגדלת סיכון בתיק ופנייה לאפיק המנייתי. השוק המקומי צריך להשלים פערים מול שווקי חו"ל, כאשר מדד ת"א 25 עדיין בתשואה שלילית מתחילת השנה למרות עלייה של כ-1% בשבוע החולף. התמחור נוח להשקעה, בהובלת סקטור הבנקים המקומיים, האנרגיה והכימיה. על רקע כל אלה, אנו מעריכים כי המגמה החיובית תימשך ואנו שומרים על חשיפה של 80% למניות".

אותה חשיפה של 80% מהתיק לאפיק המנייתי צריכה להיות מורכבת, לדעת הראל פיננסים, מ-60%-70% לשוק המניות המקומי. מבנה תיק האג"ח של הראל פיננסים צריך להיראות כך: 30% אג"ח ממשלתי שקלי, 30% ממשלתי צמוד, 35% קונצרני ו-5% אג"ח חו"ל.

בהראל פיננסים התייחסו גם לירידה במרווחים בין תשואות האג"ח הקונצרניות לתשואות האג"ח הממשלתיות וכתבו: "המרווחים באפיק הקונצרני בעולם ממשיכים לשמור על רמות נמוכות ונמצאים בשפל של 6 שנים. החברות נראות מאוד חזקות, קיימת ירידה במינוף החברות והן אינן עומדות בפני החזרים משמעותיים בשנים הקרובות. האפיק הקונצרני המקומי חווה השבוע, במדדי התל-בונד המתאפיינים בהצמדה למדד, ירידות שערים קלות בעקבות האינפלציה הנמוכה. אנו ממשיכים לנהל את תיק האג"ח בהנחה שלא יהיו רווחי הון ובהתבסס על תשואה שוטפת ולפיכך, אנו שומרים על חשיפה של 30%-40% לאפיק הקונצרני תוך פיזור ענפי".